Санкт Петербург, бившата столица на царете

Уморен! И навън все още е тъмно! Просто нямаше достатъчно сън. Вчера вечерта кацнахме на летището в Москва малко преди 23:00. Днес продължаваме, с влак за Санкт Петербург. Средата на август е и решихме да започнем пътуването си до Русия на север. Защото есента вече може да започне по това време на годината и се надяваме, че все още ще имаме слънце в бившата столица на царете.

санкт

Добре дошли в Санкт Петербург

царете

Възкресенска църква в царската столица

бившата

Но сега да се разходим, някак трябва да стигнете до реката и по този начин до Зимния дворец. „Вижте“, насочвам вниманието на Едит. „В задния двор има пазар.“ Любопитно, минаваме през голямата отворена порта и се оглеждаме. Това всъщност е един вид пазар за храни и напитки. Всичко от биологично земеделие и домашно приготвено. Пай с боровинки и ябълков пай. Освен това кафе и чай или безалкохолни напитки. Последното обаче не е домашно приготвено, а идва от малка кръчма в този двор. Но не се предлагат само сладкиши. Пържени картофи, пикантни палачинки или месо на скара. До него има щанд с гигантски хот дог, Гризли Грил, а в ъгъла се пържат най-големите хамбургери в града. Тук преобладава по-голямата част от тълпата, опашката е приблизително със същия размер като пред църквата с куполите с лук.
Всичко изглежда вкусно и мирише добре, Едит залага на хотдог, а аз на домашно вегетарианско ястие. Късметлия - разбрах много. Хот-догът не е голям хит, но има страхотен вкус.
И как да стигнем до реката сега? Отивам с картата на града и питам в магазин за сувенири. да, разбира се!

столица

Продавачката знае как да стигне до там. Любезно и търпеливо тя ми показва пътя на картата на града и обяснява на руски как да стигна до там. Благодаря ти много! Все пак беше полезно, поне сега знам къде сме. Вървим по улица с много ресторанти и кафенета, докато стигнем до проспект Невиски, където се придържаме вдясно. За пореден път пресичаме един от многото мостове в Санкт Петербург и малко след това сме в Александър Гардънс.

Само на няколко метра по-нататък стигаме до друга известна забележителност на Санкт Петербург, Исаакиевският събор. Това е най-голямата църква в Санкт Петербург и една от най-големите сакрални куполни сгради в света.
Днешната катедрала е четвъртият молебен дом, построен тук в чест на св. Исак. Първата дървена сграда е построена през 1707 г., в тази сграда цар Петър I се жени за средната класа Марта Скавронская, която по-късно става Царица Катарина I. Над 140 години по-късно сегашната сграда е построена след 40-годишно строителство. За да издържи тежестта на катедралата, 24 000 катранени борови стволове трябваше да бъдат забити в блатистата земя като стабилна земя. Само това отне пет години.

куполът на катедралата

„Да влезем!“, Предлагам на Едит, която гледа малко скептично на тълпата пред касата. "Наистина? Трябва ли да се редим на опашка? “Във всеки случай катедралата е абсолютно задължителна за Санкт Петербург. Според моя пътеводител в интериора са използвани 400 кг злато, 1000 т бронз, 16 т малахит и над 11 м2 лазурит. Имаше и тонове мрамор, картини и мозайки. Понякога катедралата е била музей, но от 90-те години тя отново е отворена за църковни служби.
Има две билетни каси, едната наречена „Музей“, където можем да си купим билети за катедралата. Другата каса е стълбището към високия 101,5 метра купол, от който трябва да имате страхотна гледка към града и околността.
Но го оставяме в музея, аз си спестявам изкачването в малко облачното време. Не е нужно да виждате всичко!

бившата

Но сега бързо в защитения интериор на катедралата и това е впечатляващо. Само по размер, в църквата трябва да има място за над 10 000 души. Картините, рисуването на тавана в купола и облечените в бронз дъбови врати също са уникални. Особено ми харесва витражът в основната олтарна стая, той изобразява Възнесението на Христос и осигурява много хубави светлинни ефекти.

царете

дворцовия площад с Ермитажа

Центърът на дворцовия площад е Александровската колона. Носи името си в чест на Александър I по случай руската победа над Наполеон през 1814 г. Отнемаха хиляди войници и над два часа, за да се издигне колоната с повдигащо устройство.
Все още прекарваме малко време на щандовете за спомени. Какво има, така че всичко тук! Путин на чаши за кафе, Путин на тениски със и без мечка и шапки във всички варианти. Предлагат се и исторически костюми, но само под наем за фотосесия.
Сега е късно следобед и сме малко уморени, гладни и замръзнали. „Трябва да отидем в хотела и да си починем малко преди вечеря“ е моето предложение и Едит кима с облекчение. Последната вечер беше кратка и почивката определено е добра и за двама ни. Взимам картата на града и с още едно кратко заобикаляне се връщаме към канала Мойка, който ни води директно до хотела ни. Късметлия, имах притеснения относно обратния път.

столица

Изглед от ресторанта на хотела ни

Веднага щом си починем малко, трябва отново да вземем трудни решения. „Къде ще ядем тази вечер?“ Едит би искала истински руски борш, а ресторантът на хотела на терасата на покрива предлага това ястие, приготвено от говеждо, зеленчуци, зеле и цвекло. „Тогава нека хапнем тук, в хотела.“ Това е добре с мен, тогава няма нужда да излизам навън на студено.
Ресторантът е на шестия етаж и е светъл и приветлив с големите прозорци. Дори имаме гледка към луковите куполи на Църквата на Възкресението. Отлично! Боршът не е толкова страхотен, той е малко тънка супа и не е това, което Едит си е представяла. И двамата харесваме сьомгата, която поръчах със сметана, руският вариант на заквасена сметана. Има и пресен тъмен хляб и за да отпразнуваме първия ден от нашия празник поръчахме бутилка червено вино. Като цяло, това е точно правилният начин да завършим един дълъг ден и преди полунощ сме доволни в леглата си.
Денят вече е планиран за утре, той отива в Царско село до Катариненшлос със своята известна кехлибарена стая.