Индонезия - вълнуващо пътуване

Всеки, който разсмива човека, върши добра работа (Индонезийска поговорка)

бъдат намерени

Вече минаха 3 седмици, откакто се върнахме от чудесното ни пътуване с раници през Индонезия. И бях обещал да ви кажа нещо за пътуването. Пътувах с моя приятел Sascha Niethammer Photography, повечето снимки, които можете да намерите тук, също са от него. Красивите, разбира се, направих 2-3 с мобилния си телефон. 🙂

Започнахме пътуването си и летяхме от Хамбург през Дубай до Сингапур. Бях напълно изумен, че можете да поръчате веганска или вегетарианска храна в самолета. Дори ако не намирам самолетна храна за особено вкусна. С общо полетно време от 17 часа вече е добре да си вземете нещо за ядене. И за това трябва да кажа, че беше и много вкусно 🙂 Разбира се бях и доста добре подготвен и взех няколко бара със сурова храна и ядки със себе си.

Останахме в Сингапур за 2 ½ дни и най-вече разгледахме града пеша. Настаняването ни беше в Малката Индия и на втория ден се насладихме на обяда си там. Местните в Малката Индия се хранят предимно с ръце и затова искахме да опитаме и това. Беше много интересно и забавно за нас, но и за сервитьорката и гостите на съседната маса. Яденето на ориз със зеленчуци и сос на ръка не е толкова лесно, колкото звучи. Преди да започна да ям, гледах нашата съседна маса и след това ги копирах. Със сигурност не изглеждаше толкова професионално, колкото при нашите съседи по масата, но вижте сами:

Сингапур е страхотен град според мен, с много различни квартали. Сингапур е напълно разнообразен, модерен и невероятно изчистен. Мисля, че определено си струва пътуването.

На 10 август отидохме в Бали. След 2 часа полет пристигнахме в Денпасар в 22 часа. Тъй като не бяхме резервирали настаняване, първото нещо, което направихме, беше да потърсим хотел. За да не се налага да караме толкова далеч, избрахме Легиан. Легиан е абсолютна туристическа крепост и всъщност не е това, което искахме. Но това беше само за една нощ. След като се регистрирахме и се огледахме, отидохме в малък ресторант и хапнахме Nasi Goreng (вегетариански разбира се).

Продължихме пътуването си на север. По пътя разгледахме храмове, водопади и оризови тераси. Бяхме във ферма, която отглеждаше кафе, чай, плодове, треви и билки и всичко беше органично. Направихме дегустация на кафе и чай - да, знам, че кафето не е здравословно, но ако имате възможност да опитате Luwak-Coffee, най-скъпото кафе в света, щяхте да кажете „не“?

Фермерът ми даде плод с какао и успях да смуча отделните какаови зърна като бонбони. Просто не ви беше позволено да ги дъвчете, тогава те наистина са горчиви. Също така намерих чая от мангостин за много интересен. Той трябва да бъде истински здравен чай и да покаже своята ефективност срещу стрес, високо кръвно налягане и диабет. Освен това е много вкусно. Лимонова трева и ананас също могат да бъдат намерени в тази ферма.

Останахме в Ловина 2 дни и имахме късмета да преминем през оризово поле. Все още не бяхме наясно с опасността от змии. На оризовите полета срещнахме фермери, жени и деца, които бяха заети с найлонови торбички, дрънкалки (линии, опънати през полето с консерви, пластмасови бутилки и найлонови торбички), за да държат птиците далеч от ориза. Едва при това пътуване разбрах колко е трудно да се отглежда ориз. И въпреки тази трудна работа, бяхме приети много любезно в тази област.

Пътуването ни продължи до Амед, малко място на брега. Имахме страхотно малко настаняване с хубаво семейство. Малкият син на семейството беше невероятно сладък, той наистина искаше да играе с мен, но също така уважаваше моята светла кожа. Но това по-късно изчезна по време на игра. 🙂

В Амед срещнахме страхотни хора и прекарахме приятна вечер в бар. Почерпихме се с вкусни плодови сокове и вегетариански ястия от собственика на бара и неговата малка маймуна.

Продължи до островите Гили. И тук имахме страхотна малка хижа точно до морето и прекарахме 4 прекрасни, релаксиращи дни. На островите Гили няма моторизирани превозни средства, всичко се прави с коне или ръчни колички. Gilli Meno е най-тихият остров в тази група острови и прекарахме 4 дни в релакс, гмуркане с шнорхел, хранене и проучване на острова. Страхотно място ... рай. Но и тук има невероятен проблем с отпадъците. Но най-доброто изживяване: Видяхме костенурки.

След това продължи към Паданг-Бай. В Паданг-Бай имахме хубава малка стая и прекарахме 2 дни в това малко пристанищно градче. Тук имаше страхотен ресторант, където получих вкусно ястие от ориз и зеленчуци.

Пътуването ни продължи към Сидемен. Сидемен е чудесно място, заобиколено от оризови тераси. Тук за пореден път осъзнахме колко е трудно да се отглежда ориз. Оризовите растения се засяват на ръка в поле, изпълнено с вода, полето се изорава с волове или с ръчна машина. Мъжете и жените работят боси в кал до коляното, а някои от децата също помагат в работата. Тук видяхме и първата ни змия. Простият въпрос за мен е дали цената на дребно от 40 или 50 цента за опаковка ориз в Европа е оправдана с толкова тежка работа. Какво мислиш?

И брането на кокосовите орехи също не е толкова лесно. Това не би било осъществимо за нас.

Но открих, че всички боклуци са ужасяващи. В Бали има толкова много пластмаса. Дори в оризовите полета и в реките, които напояват оризовите полета. Хората или правителството там все още не получават този проблем под контрол. За съжаление 🙁

Последният град от пътуването ни беше Убуд. Открихме страхотни ресторанти в Убуд. Така че, ако летите до Бали като веган или вегетарианец, определено трябва да планирате тези два ресторанта. Вегетарианският ресторант и кафене със сурова храна се нарича „Алхимия“, а ресторантът „Слонът“ предлага отлична кухня и дори зелени смутита. Първата сутрин в 6:00 сутринта се отправихме към традиционния индонезийски пазар. Уникално изживяване, купихме личи и пресни манго и ги изядохме веднага. Невероятно вкусно.

Като вегетарианец храненето в Бали за мен не беше проблем, винаги намирах нещо или нещо беше приготвено за мен. Банановите палачинки, пресните плодови сокове, nasi goreng и mie goreng са типични за Бали. Манго, кокосови орехи, какаови зърна и много други могат да бъдат намерени навсякъде.

Нашето пътуване на Бали беше супер интересно и абсолютно красиво. Срещнахме хубави хора и видяхме красиви места. Много съм впечатлен от приветливостта и откритостта на хората там. Балийците имат наистина страхотно чувство за сплотеност и са много полезни един на друг.