Метрополиси на Балтийско море със силует на знаменитост

Ден 8 - Хелзинки/Финландия (8:00 - 17:00)

С Хелзинки сме отново в еврозоната.

Изгрев: 4:10 сутринта
Залез: 22:39 ч
Прогноза за времето: 13-18 ° C, облачно
Дрескод: Умен небрежен
Разстояние до Стокхолм: 188 морски мили
силуета
Закуска в кафене Oceanview

Когато сутринта си проверих часовника, видях 6:05 сутринта. Сигурно е малко облачно, защото когато приключих, беше доста преди 6 сутринта. Добре, около 6:15 ч. Сутринта отидохме в кафене Oceanview, което трябваше да предложи ранна закуска от 6:00 ч. Днес и пълна закуска от 6:30 ч. Сутринта. Но почти всичко беше вече отворено.

В 7:30 сутринта отидохме на гимнастика - разтягането беше по ред. Междувременно Хелзинки вече се виждаше и ние пристигнахме точно в 8 сутринта (информация за гости на круиза). Викингската звезда и яхтеното пристанище Океания вече бяха пристигнали в Вестхафен преди нас. По-късно същия ден открих Марко Поло в градското пристанище (южното пристанище).

Днес не беше планирана екскурзия. Добре посъветвани от училищен приятел, потеглихме. Между другото, Celebrity би предложила автобус до центъра на града за $ 12 (две спирки близо до Mannerheimintie). Търговците поставиха щандовете си в голямата палатка на пристанището, а аз взех карта на града от туристическия информационен офис и поисках упътване до трамвайната спирка. Просто следвайте синята линия, изчертана на улицата. Цялата пристанищна зона е строителна площадка, но след по-малко от 10 минути видяхме трамвайната спирка (крайна спирка на линии 9 и 6T). Купихме дневен билет от шофьора за 8 евро и поехме по линия 9 до главната жп гара.

По пътя там видяхме спирка (Simonkatu) по-рано Параклисът на тишината (Kamppi). Затова се върнахме от прекрасната жп гара в стил Ар Нуво и за първи път посетихме този неденоминационен параклис, който е изцяло от дърво.

След това минахме през търговските улици (Mannerheimintie и Aleksanterinkatu) към Сенатския площад.

Панорама от Сенатския площад:

Панорамен Сенатен площад

Там, разбира се, посетихме катедралата и намерихме магазин за сувенири на ъгъла с хубави неща (включително местни продукти).

През малка уличка се спускаше до пазарния площад край морето. Има множество щандове на открито с плодове, зеленчуци, но също така и сувенири и занаяти, както и множество сергии за храна (които между другото са защитени от алчните чайки с мрежи).

Бяхме привлечени от историческата пазарна зала (Vanha Kauppahalli) вдясно. Красиви дървени стойки и приятно предложение. На един от щандовете за риби купихме хляб със сьомга (7 евро) и халба с местната малка пържена риба (джудже венда, 3,50 евро) - предпочитаният от нас обяд, защото беше малко след 10 часа сутринта След рибата имаше кафе в кафене Робърт.

Продължихме към парк Еспланада, който междувременно ни посрещна със слънце. В началото на парка открих магазин в левия ъгъл, който беше означен с Магазин за занаяти. Най-добрите финландски занаяти, но това също имаше своята цена. Отзад имаше много дребни неща, предимно от рециклиран материал. Купих си филцово влакче.

Продължихме покрай пазара до православната катедрала Упенски.

Обратно на пазара решихме да вземем ферибота до Суоменлина. Това е включено в дневния билет. Пътуването от около 20 минути определено си заслужава, ако времето е хубаво.

Суоменлина е стара морска крепост и се състои от няколко острова, свързани с мостове. Ограничихме се до най-предната зона с църквата. Островите са достатъчни за цял ден на разглеждане на забележителности. Има също кафенета и ресторанти, както и хостел.

Вече беше около 13 ч. И взехме ферибота обратно до пазарния площад. Потърсихме спирката на линия 2, за да отидем до скалната църква (Temppeliaukio) (спирка Sammonkatu). Между другото, можете да вземете линия 2 и линия 3 за приятна обиколка на забележителностите през града. Инструкции можете да намерите на уебсайта на град Хелзинки.

Междувременно бяхме изтощени и поехме по линия 2 обратно до централната гара, където линия 9 дойде до пристанището. Винаги по синята линия се връщаше към кораба.

Шал от Sirpa Kukkonen

Преди това пресякохме палатката със сергиите. Една стойка привлече вниманието ни, красиви ръчно боядисани шалове от различни материали (коприна, лен и вълна). Художникът Sirpa Kukkonen обясни нейната техника. 60 евро по-късно си тръгнах с лек като вълна шал с пера.

Малинов чийзкейк и кафене Кингстън

Обратно на борда, първо отидохме в Café al Bacio и хапнахме малинов чийзкейк. Опитах едно от алкохолните кафета (кафене Кингстън с тъмен ром на Майерс и Тиа Мария). Много вкусен! Е, приетите калории искаха да се консумират отново, затова отидох във фитнеса и пробягах обичайните си 6 км на кростренажора. След това отидох до водовъртежа да се отпусна.

Тръгнахме навреме в 17 часа. Пред нас яхтеното пристанище и звездата на викингите вече бяха напуснали пристанището и аз също забелязах Марко Поло в далечината.

Отново беше време за вечеря.

Днес нямаше елитен коктейл, а партито на старши офицер Select & Elite в 19:45 ч. Беше поканено в салона за наблюдение на небето.

В 21:00 имаше второто шоу с подпис, наречено „Перла“ с актьорския състав на Celebrity Silhouette. Много хубаво шоу, което започва с проекции върху завесата около сцената и акробатика зад нея. Между другото, аудио и видео записи бяха разрешени за всички вътрешни продукции. Споделянето в социалните медии беше изрично посочено. Трябва да се избягват само снимки със светкавица. По съображения за авторско право обаче аудио и видеозаписи не бяха разрешени от гост-изпълнителите.

Днес от 22:00 до полунощ коктейлите в бара World Class бяха на половин цена. Затова се почерпих с един от коктейлите, Ciroc Tropically Yours, в края на деня. В съседство дама поръча Zacapa Above the Clouds, който е овкусен с Applewood Smoke. Не й хареса толкова много, затова поиска кубчета лед.

След два дни дъждовно време, днес се сбогува с великолепен залез. Признавам, броят на снимките може да е малко преувеличен, но това в никакъв случай не е всичко, което съм направил:

Тъй като влизането в архипелага трябва да започне в 4 часа сутринта, бяхме изтеглени да легнем рано. Освен това тази вечер часовниците бяха върнати с час назад.

• Кораб (обикновено до палубата 4)
  • Кораб (палуба 5 до 10)
  • Кораб (палуба 11 до 15)
  • Ресторанти
  • Барове и шезлонги
  • Кабина 6154
  • Допълнителни разходи
  • Ден 1 - Амстердам/Холандия
  • Ден 2 - ден в морето
  • Ден 3 - Warnemünde/Германия
  • Ден 4 - ден в морето
  • Ден 5 - Талин/Естония
  • Ден 6 - ден в морето вместо Санкт Петербург/Русия
  • Ден 7 - Санкт Петербург/Русия
  • Ден 8 - Хелзинки/Финландия
  • Ден 9 - Стокхолм/Швеция
  • Ден 10 - ден в морето
  • Ден 11 - Копенхаген/Дания
  • Ден 12 - ден в морето
  • Ден 13 - Амстердам/Холандия

Харесвате ли тази публикация? Тогава, моля, споделете го в социалните медии .

. и също така да ни следвате във Facebook, Twitter и/или Instagram!

Бележки за редакционната независимост и рекламата

Cruisediary.de беше подкрепен от Celebrity Cruises по време на това частно ваканционно пътуване чрез интернет пакет. Не позволяваме да бъдем повлияни от това в нашия независим доклад.

Отдаваме голямо значение на независимото и неутрално докладване. Ако нещо не ни хареса, ще го напишем, а също и ако нещо ни хареса - независимо дали сме пътували за своя сметка или с покана. Дължим това на нашите читатели. И дори корабоплавателните компании не се възползват от пренебрегването на нещата. Защото най-късно на самия кораб несъответствието между доброжелателния доклад и реалността така или иначе ще бъде забелязано.

Но за да не възникне подозрението за секретност или измама на първо място и така че нашите читатели дори да не схванат идеята, че умишлено прикриваме факта, че често пътуваме по покана на спедиторските компании, ние отбелязваме съответно своите вноски.

4 мисли за „Метрополисите на Балтийско море със силуета на знаменитостта“

Здравейте, благодаря ви много за вашия страхотен доклад. За първи път ходим с X през февруари. Имах много въпроси, на които сега е отговорено - благодарение на вашия доклад. Винаги е от голяма помощ при изготвянето на такива доклади.

Поздрави и още много хубави KF