Доклад за пътуване: Бременна в Бали

Пътуването на бременна далеч е абсурдно за мнозина - все пак го направихме и не съжаляваме нито за секунда!

Вече написах статия за това дали можете да пътувате по време на бременност и какво трябва да имате предвид. Днес бих искал да ви разкажа в пътеписа си как бях бременна в Бали и Ломбок.

Както вече споменах в увода си, никога не съм искал да се оженя с бременни жени. Тъй като понякога нещата се получават по различен начин от очакваното, аз се ожених на 27-та седмица от бременността. Тъй като сватбата беше планирана доста предварително, разбира се, вече бяхме резервирали 3-седмичния си меден месец в Бали и Ломбок, преди да разбера, че съм бременна.

Тъй като бременността не е болест за мен, продължих да работя както преди, което означаваше, че трябва да легна 2 седмици преди сватбата. Беше ми ясно, добре, сватбата ще се получи по някакъв начин, но мога да си погаля косата с Бали. Моят гинеколог не се съгласи и ме попита дали изобщо не искам да трептя. Разбира се, че го направих! Затова той предписа компресионни чорапи за полета и ми пожела много забавление и трябва да отида на почивка. От една страна бях щастлив, че можех да започна пътуването, но от друга страна изпитвах голямо уважение към него!

3 дни по-късно след прегледа на лекаря, бях със самолета със съпруга си за Дубай и след това за Бали. Компресионните чорапи не бяха забавни, освен факта, че не можех да ги облека или сваля сам. По време на полета до Дубай имахме късмета да получим място на първия ред - не успяхме да се натъкнем на стената - максимално място за краката! Това беше страхотно! 11-часовият полет от Дубай до Бали, от друга страна, не беше толкова забавен, седях точно в средата му и това на прозореца. Беше плътно, беше горещо и услугата остави много да се желае (дамите идваха два пъти, за да поискат напитки.) Имаше чувството, че ставам на всеки час, за да се разхождам и слизам самолета, за да пия нещо и разбира се Посетете тоалетната на борда.

Съвети за полета:

• вземете рецепта за компресионни чорапи
  • резервирайте седалка на предния ред предварително
  • ако няма място на първия ред - не седнете до прозореца, а до пътеката
  • ставайте често и ходете малко

Най-накрая пристигна в Бали - това беше хубаво! Летището беше красиво украсено с цветя и беше тропическо и топло - това ми харесва! Взехме такси и потеглихме към хотела. Там ни посрещнаха топло и веднага получихме надстройка на стаята поради медения месец. Тъй като вече беше почти тъмно, само хвърлихме бърз оглед на хотела и открихме залата за закуска или целия етаж за закуска на терасата на покрива с басейн и тази фантастична гледка:

пътепис

На следващия ден се огледахме в Кута, Бали, пазарувахме, хапнахме вкусни балийски, резервирахме готварски клас и се насладихме на медения месец на басейна, докато не започнахме нашата 5-дневна обиколка с екскурзовод. Мислите ли сега защо да се басейн, когато морето е точно пред вратата? Обикновено съм първият, който ходи на море и избягва басейна, НО в Кута вълните са толкова високи - затова е рай за сърфистите - че беше твърде опасно за мен да влизам, когато бях бременна. Така се насладих на кокосовия си орех край басейна:-)

бали

Въпреки жегата, в Бали се справях невероятно добре. Може би защото балийците са толкова невероятно приятелски настроени. Вече знам, че те обожават бебетата - може би това обяснява поведението им - щом излязох зад ъгъла с топката си, всички ми отстъпиха място. Понякога толкова преувеличени, че почти скочиха на оживената улица, само че можех да мина покрай тротоара с бебешката си подутина - въпреки че имаше достатъчно място за двама души един до друг.

Преди да започне кухненският курс, посетихме местен пазар, за да купим пресни съставки. Надявам се, че не ми се сърдите, но просто трябва да покажа пилето от високите пет:

пътепис

По време на урока по готвене също се чувствах много добре - въпреки че в тиганите ставаше много горещо. Но с достатъчно пиене и от време на време почивка, това също беше наистина осъществимо. Особено храната след това - невероятно вкусна! Интересно е, че през целия ми 3-седмичен престой в Бали и Ломбок никога не съм имал киселини в стомаха - въпреки че ядох наистина пикантно! Ако имате обяснение за това, очаквам с нетърпение вашия коментар!

бали

След няколко дни в Кута, нашият екскурзовод ни взе в хотела с автобус и ние започнахме обиколката си и посетихме почти целия остров. Трябва да призная, че съм издухан от Бали. Този малък остров може да предложи толкова много, че е невероятно. От сърфиращите вълни в Кута до черния, фин пясъчен плаж с делфини в Ловина, невероятните храмове от камък без особена показност и въпреки това толкова невероятно мощни и силни, високи планини и вулкани, буйни зелени оризови плантации, джунгла и след това страхотни овощни градини - да Влюбен съм - но вижте сами!

момелино

пътепис

Но също така трябва да призная, че това турне беше невероятно изтощително! Посетихме нещо като 50 различни храма, извън автобуса - в автобуса - извън автобуса. Разбира се, не носех компресионните си чорапи, така че всъщност трябваше да се боря с вода вечер. За щастие винаги бяхме в добри хотели с басейни, като тук в Maya Ubud (абсолютна препоръка, ако пътувате до Бали, трябва да останете в този хотел поне една нощ!) Басейн директно в джунглата - или дори да има такъв в морето.

бали

След дните на двупосочното пътуване бях много щастлив, че отидохме до Ломбок с моторна лодка и наистина имахме 1 1/2 седмица почивка. Това пътуване с моторна лодка обаче почти се обърка, защото не искаха да ме вземат със себе си заради бременността ми, заради вибрациите и вълните. Уверих ги, че съм добре и че ще седя отзад, където най-малко мога да го усетя. Казано и готово. часовото преминаване не беше никак смешно. Моят малък коремен обитател мислеше, че е смешно и правеше гимнастика, или не и бълнуваше. Не знам дали някога е бил толкова активен, колкото през този час. Във всеки случай решихме, че определено ще направим обратното пътуване до Бали, за да летим до дома със самолет - дори ако това беше само 20 минути полет.

Пристигнахме в Ломбок много късно, набързо направихме снимки на нашия вход, посетихме „дома“ си през следващите няколко дни и паднахме в кома.

момелино

За съжаление не мога да дам препоръка за Ломбок, освен ако просто не обичате да лежите на плажа или край басейна цял ден и да четете. Едва ли има екскурзии, зоните за гмуркане с шнорхел и гмуркане бяха унищожени преди години от риболов с експлозиви и жителите не са толкова приятелски и учтиви като на Бали.

Както вече споменахме по-рано, не искахме да се връщаме до Бали с моторна лодка, а със самолет. Затова се свързахме с нашия екскурзовод в хотела и той ни даде 3 възможности за избор. Избрахме доброто на средни цени и резервирахме. Тъй като полетът ни тръгна чак следобед, направихме масаж и хапнахме обяд. Наистина исках да изпробвам друг ресторант, защото бързо намерихме редовния си ресторант и не ходихме никъде другаде. Все пак трябва да съжалявам за това! Избрах ресторант, който беше по-западно ориентиран, беше шик, беше чист, беше спретнат и имаше сандвичи и салати и пица - всичко, което не съм ял през последните няколко седмици - просто не исках вече нищо пикантно и азиатско и поръча ми сандвич с чипс, съпругът ми отново яде нещо с риба.

Взехме такси до летището, регистрирахме се и първият въпрос беше - коя седмица ще бъда бременна? Казах в края на 29-та седмица на бременността, но съм добре и всичко е наред. Тя ме остави да се регистрирам, но трябваше да посетя лекар - по каквато и да е причина! Не можаха да ми обяснят точно, защото това мини летище не беше много добре оборудвано с англоговорящ персонал. Отидох до доктора нервно, знаех, че трябва да легна, а не че сега нещо се обърква. Той дойде, не приличаше на лекар, взе ми кръвното налягане и пулса - всичко беше наред - имах право да летя.

Полетът ни се забави с час - за щастие имахме още 5-часова спирка в Бали, за да отлетим до дома през Дубай. Тъй като имах интернет, сърфирах случайно в района и открих статия на Stern.de за най-лошите авиокомпании в света, които са в черния списък в Германия. Да, не бива да четете нещо подобно, когато сте на път да полетите. но го направих! И разбира се . нашата авиокомпания, с която летяхме за Бали през следващия час, беше в черния списък. Това всъщност не създаде доверие - дори когато влязохме и се каза, че климатикът е дефектен. Изпотявахме се, на мен ми беше лошо от всички миризми и също беше плътно. Съпругът ми беше сигурен, че състоянието ми е временно поради неизправност на климатика. Кацнахме безопасно на летището в Бали. Всъщност искахме да излезем за момент - имахме достатъчно време, но не се чувствах по-добре и решихме да се регистрираме отново за полета си за вкъщи.

Отидохме до гишето и се регистрирахме. Дамата беше много мила, отново ме попита за седмицата на бременността ми. Когато тя разбра, се зачудих за медицинските документи. Дадох й паспорта на майка ми, тя го провери - каквото балийска дама може да прочете от германския паспорт на майка. - върна ми го и ме пусна да се кача и дори ни даде страхотни места на първия ред - бяхме й изключително благодарни за това!

Докато минахме през проверките за сигурност, се чувствах все по-зле и по-зле. Тъй като познавам себе си и циркулацията си, да, понякога водим отделен живот;-) решихме - всъщност аз - да хапнем нещо веднага. Веднага след като казахме, направихме, отидохме до следващия неазиатски ресторант и поръчахме бургери и пържени картофи и понеже ми се стори толкова вкусен, свръхгромна шоколадова кифла в отделна чанта на хлебарка (което ще ме спаси по-късно).

Изядох целия огромен бургер, а също и пържени картофи, но не можах да се оправя по-добре. Съпругът ми ми помогна да вляза в моите компресионни чорапи, защото качването беше неизбежно. Имах постоянното усещане, че ще припадна. Затова отидох направо на пода - краката нагоре. Не ме интересуваше, че някои изглеждат глупаво. Някои по-възрастни майки, които минаха оттам, попитаха дали могат да ми помогнат и това беше напълно нормално по време на бременността и особено сега с дългия полет може да ви подействат нервите - колко хубаво си мислех.

Извикаха ни да се качим. Имах пълната си чанта на пекар в ръката си и потеглихме надолу по ескалатора, за да се качим. На слизане набързо извадих кифлата, почти я хвърлих на мъжа си и сам напълних чантата - пекарска чанта от хартия, имайте предвид. Съпругът ми ме дръпна под ескалатора, така че никой да не забелязва - все пак искахме да отлетим до вкъщи. Почти напълних чантата докрай - но след това се почувствах много по-добре!:)

Качихме се в самолета, всички бяха поздравени топло и ме спряха. Попитаха ме в коя седмица на бременността съм. Отговорих 29-та седмица от бременността. Имам ли някакви медицински документи при себе си? Да, казах и че вече го показах при чекиране. Добре, придружиха ме до мястото ми - както казах, първи ред, чудесно място за краката - всичко беше наред.

Опитах се да поспя малко, но не бях съвсем добре. Изведнъж се събудих, изтичах към тоалетната на дъската - отново ми стана лошо и плюех - дори не можех да държа неподвижна вода в себе си. Стюардесата се върна да ме попита за седмицата на бременността ми - същата игра, както беше написана преди. Отидох да плюя отново. Когато се върнах на мястото си, друга стюардеса се приближи много близо до мен и ми прошепна на ухото, че отсега нататък, независимо кой ме пита, съм в 26-та седмица на бременността, защото всъщност вече нямам право да летя без медицинско свидетелство и ако е така Ако главният стюард разбере, ще бъда блокиран за следващия полет, докато не получа сертификата. Чудесно, помислих си, съпругът ми също беше във възторг - особено защото дотогава все още беше добре и си мислеше, както и другите, че това са просто нервите му .

Около половин час по-късно нещата започнаха и за него, наистина бяхме разстроили стомаха на последния ни обяд в този шикозен ресторант на Ломбок. Изплюваме 11-часовия полет последователно - мога да ви кажа, 11 часа никога не са минали толкова бързо - разбира се бяхме заети. и много щастлив, че имахме достатъчно място, за да избягаме бързо към бордовата тоалетна.

Пристигнахме в Дубай - имахме 3 часа престой - искахме да пазаруваме - предпочитахме просто да спим. За щастие все още бяхме мръсни, но вече не ни се налагаше да плюем и главният стюард вероятно не забеляза нищо и успяхме да отлетим за Германия до други инциденти.

Когато се прибрах, на следващия ден трябваше да отида при гинеколога, за да проверя дали нещо се е случило през последните няколко седмици - в крайна сметка трябваше да легна 2 седмици преди ваканцията! Въпреки лошия стомах, напрегнатото двупосочно пътуване, вълнуваща разходка с моторна лодка и полет, всичко беше наред! Дори ми беше позволено да се върна на работа!

Чудите ли се сега защо ви казвам това толкова подробно? Съвсем просто, през няколко седмици от подготовката за сватбата, бременността и медения месец научих, че нещата винаги се получават по различен начин от очакваното. Много хора казаха, че съм луд, когато казах, че отивам в Бали въпреки усложненията в бременността си и всичко мина добре, въпреки изтощителните ваканционни периоди! Така че доверете се на себе си, дори ако другите ви съветват! Стига да се доверите на себе си и Вашият лекар да даде ОК - вървете/летете!

Съвет за летене: ВИНАГИ носете със себе си медицинско свидетелство, че сте годни да летите!

Още няколко съвета за багажа за бременни жени:

• 2-3 бикини (отгоре може да е твърде малък или взривен);-)
  • 3-4 къси панталона за бременни
  • Клинове за майчинство или спортни панталони за летене
  • 5-6 спирки за майчинство
  • 2 рокли с максимална стойка (идеални за обиколки в храма)
  • 2 къси рокли за бременни
  • Подложки за кърмене.
  • Пийте по 3 чаши на ден контрацептивен чай
  • високи дози магнезий

Имате ли други съвети за документи за пътуване за бременни жени? Очаквам с нетърпение вашите отзиви!