MS Costa Victoria 2007

Вторият ни круиз имаше следния маршрут:

17.03.2007 Пристигане с автобус Нощувка на езерото Комо
18.03.2007 Пристигане в Савона/на борда на MS Costa Victoria
19.03.2007 Барселона Обиколка на града с пазаруване
20.03.2007 на море
21.03.2007 Казабланка Градска обиколка и джамия Хасан II.
22.03.2007 на море
23.03.2007 Свети Крус де Тенерифе Екскурзия до Пуерто де ла Круз
24.03.2007 Фуншал/Мадейра Еднодневна екскурзия до Сао Висенте
25.03.2007 на море
26.03.2007 Малага Разглеждане на забележителности сами
27.03.2007 на море
28.03.2007 Връщане в Савона и връщане вкъщи с автобус

Рано сутринта на 17 март 2007 г. най-накрая стартирахме втория си круиз. Нашата дестинация беше Савона в Италия. След приятно пътуване с автобус, стигнахме до езерото Комо за нощувка. При меко време успяхме да се разходим по езерото вечерта - изпълнени с очакване за Коста Виктория, гигантски кораб с 964 каюти (около 2394 пътници), разположен на 12 палуби за гости. На следващата сутрин пристигнахме в Савона, началната точка на круиза.

victoria

Веднага след като пристигнахме, отидохме до пристанищната сграда, сравнима с малко летище. И тогава най-накрая видяхме Коста Виктория, с размерите на цял блок.

Регистрирането беше относително безпроблемно и след няколко проверки за сигурност успяхме да влезем в Коста Виктория. Хвърлихме бърз поглед в кабината:

Този път бяхме резервирали вътрешна кабина и се съгласяваме: никога повече вътре! Малка, тясна, задушна, вентилационната система не можеше да се регулира. Бързо за обяд в бюфет ресторанта. След това дойде следващото разочарование: беше силно, атмосферата на столовата все още е занижена и плочите бяха направени от пластмаса! След вечеря тръгнахме на обиколка за откриване. Корабът беше наистина огромен и имаше проблеми с ориентирането. Точно навреме за отпътуването в 17.15 ч. Се озовахме на палубата и с учудване забелязахме, че изобщо не се възпроизвежда мелодия за изход (малко информация: не се пуска и мелодия за вход). Малко след заминаването беше планирано учение за морско спасяване, задължителна програма.

На вечеря ни беше определена маса. Възрастовата структура не беше взета предвид. Както при последния ни круиз, имахме възможност да съставим собствено меню. Установихме обаче, че представянето на храната е изключително небрежно. Липсваха и вкусовите усещания „аха“. Току-що забелязахте, че това е гигантски кораб и че украсата и качеството на храната са умишлено или несъзнателно край пътя.

Барселона/Испания

Около 13 ч. Стигнахме пристанището на Барселона. Тук подбрахме екскурзията „Обиколка на град Барселона, столицата на Каталуния“. Първо отидохме до "Монтжуик", където са известните олимпийски сгради. Оттук имахме спираща дъха гледка към целия град. Продължихме по улиците, известни със своя идиосинкратичен дизайн, към центъра на града до катедралата "Sagrade Familia". Саграде Фамилия е една от най-известните творби на Гауди в Барселона, гигантска свещена сграда, която се строи от 1882 г. (без печатна грешка!) И трябва да бъде завършена за около 30 - 80 години.

Саграда Фамилия

В средновековната част на града, „Barrio Gótico“, посетихме катедралата, шедьовър на каталунската готика, който е построен върху основите на стените на романска базилика. След това се разхождахме над La Rambla или Les Rambles, 1258,59 метра дълга алея в центъра на Барселона, която свързва площад Каталуния с пристанището.

На "Ramblas"

Първото нещо, което направихме там, беше да си купим топло яке, тъй като температурите в Барселона бяха изключително ниски за това време на годината. В 19 ч. Отново беше „отхвърлен“.

Последва първият ден в морето. Един ден в морето може да бъде прекаран в релакс или в много занимания. Решихме да се отпуснем, тъй като вечерта имаше коктейл от капитан Марко Дерин, последван от гала вечеря. Ето менюто:

Коктейл от Gamberi
Коктейл от скариди в сос Aurora

Paté maison tartufato
месо пате с трюфел

Годола ди ананас
Гондола с ананас

Consommè de pollo e manzo con gnocchetti
Конзоме от пиле и говеждо месо с ньокети и лук

Crema fredda di пъпеш
Крем от студен пъпеш

Fagottini Bianchi e verdi
Малки бели и зелени кнедли със сос от трюфели

Cannelloni gratitnati alla boscaiola
Печени канелони, пълни със сирене и спанак

Filetto di salmone в salsa olandese
Филе от сьомга с холандски сос, поднесено с полента и аспержи

Filetto di manzo in salsa ai tre pepi
Телешко филе в пикантен пипер сос, поднесено с печени картофи

Anatra all’arancia
Патица a l’Orange, поднесена със сос Bigarde и картофи Berny

Scaloppine di vitello al marsala
Телешка ескалопа с Марсала

Cotolette di borlotti al forno Печено
Шницел от боб Borlotti с хвърлен спанак и кедрови ядки

Insalata Elegant
Смесени зеленчуци с балсамов оцет и орехово масло

В 21 ч. Преминахме Гибралтарския проток, който е на 8 морски мили „тесен“ в най-тясната си точка. Излязохме от Средиземно море и навлязохме в Атлантическия океан.

Казабланка, Мароко

В 7.30 сутринта стигнахме пристанището на Казабланка, настъпващия, динамичен град с широки алеи и модерни сгради, които не могат непременно да бъдат описани като красиви. Привличането на Казабланка вероятно се дължи на стари филми „Казабланка“ с Хъмфри Богартс и изречението му „Погледни в очите ми, малко“. Започнахме нашата обиколка на града с посещение на Централния пазар. След това премина през Boulevard de la Resistance към Кралския дворец и Двореца на правосъдието през квартал Habous. По-късно имахме възможността да посетим църквата Нотр Дам дьо Лурд и накрая стигнахме до площад Мохамед V. Туристическият гид каза така много Е, при нас последва повече от широко посещение (около 3 часа) на джамията Хасан II, втората по големина джамия в ислямския свят след Мека.

След това имахме възможност да пазаруваме на базар. Въпреки че все още имаше възможност да излезем на брега, остатъка от деня прекарахме на палубата (тъй като не класирахме Казабланка като достатъчно привлекателна), само за да отплаваме отново около 22:00.

И отново ни предстоеше ден в морето, в който наистина можехме да се отпуснем. С добра книга на шезлонга в защитен ъгъл и със спешно необходимото вълнено одеяло, се чувствахме удобно. Ако ни беше омръзнало, бърз поглед към дневната програма би бил достатъчен:

7.00 сутринта ранна птица закуска
7.30 ч. Закуска на шведска маса
8.45 ч. Сутрешна разходка
9.30 ч. Час по гимнастика
10.00 ч. Семинар за масаж Шиацу
или турнир или викторина по хвърляне на пръстени
10.15 ч. Кът за занаяти
10.45 ч. Танцов клас
11.00 ч. Конференция "Тайната на берберите"
или демонстрация на дърворезба
11.30 ч. Групова игра
12.00 ч. Групови танци
12 ч. Семинар за отслабване:-)
12 обяд обяд
15:00 семинар за масаж
15.30 ч. Играчи на карти се срещат
или викторина на деня
3.45 ч. Турнир по пинг понг
или уроци по валс
16 ч. Семинар по превантивна рехабилитационна гимнастика
16:00 ч. Стомашни крака седалище
или занаятчийски кът или време за чай
16.15 ч. Научаваме се да танцуваме "Маузина" (нямам представа какво е Маузина)
16.30 ч. Танц в салона
17.15 ч. Гимнастика
18.30 ч. Вечеря (1-ва сесия)
19.30 ч. Театрално представление
или различни музикални изпълнения в баровете
23:00 ч. Избори г-н Коста Виктория
от 0,30 ч. дискотека

Свети Крус/Тенерифе

В 8:00 ч. Влязохме в пристанището на Сейнт Крус на Тенерифе. За нас вече втората среща на пристанището. Започнахме нашата екскурзия по Рамбла Генерал Франко до долината на Оротава. Това място е основано през 15 век от някои богати семейства, живеещи на острова. Разходка ни доведе до известния Casa de los Balcones. Това е типичен пример за канарска къща Nobiles с дълги балкони от борови гори.

След това посетихме Ботаническата градина на Пуерто де Ла Круз, където можехме да се любуваме на много екзотични растения.

След това отидохме до центъра на Пуерто Де Ла Круз, най-важното туристическо място в северната част на острова. Докато се разхождахме по крайбрежната алея на бившето рибарско селище, можехме да видим не само многото магазини, но и известните природни красоти и басейните на езерото Мартианес, шедьовър на архитекта Сезар Манрике.

В 17 ч. Беше време да се сбогуваме отново с Тенерифе. Вечерта се настанихме удобно в един от многото барове с малък коктейл.

Фуншал/Мадейра

В 8 сутринта най-накрая бяхме във Фуншал. Разбира се, Фуншал включва разходка с тобоган с кош и това беше първата ни точка в програмата. Отидохме до Terreiro da Luta, където все още можехме да се насладим на прекрасна панорамна гледка към град Фуншал. След това с лек дъжд бяхме избутани до града (надолу) в „Cestinho“, което е традиционна шейна с кош, която се тласка от двама мъже. Това беше вълнуващо преживяване. След това карахме през обширни лозя и плантации от захарна тръстика до Кабо Гира (на португалски: Cape of Reversal) близо до град Камара де Лобос. Височината му е дадена от 560м до 589м. Това го прави втората най-висока стръмна скала в Европа и в света.

И нататък към Сантана. Сантана е известен с традиционните си сламени ферми, забележителностите на остров Мадейра. Сламените покриви трябва да се сменят на всеки четири до пет години. По-късно се върна във Фуншал. Докато се разхождахме из града, имахме и възможността да посетим занаятчийски магазин Мадейра бродерия възхищавам се. Също така имахме възможността да направим дегустация на виното от вкусната капка, която направи Мадейра известна по целия свят. В 17.30 ч. Се върнахме в Малага. Вечерта се насладихме на „Невероятния глас на Кениата“ в театъра. Но преди да успеем да акостираме в Малага, предпоследният ден в морето беше пред нас. Наслаждавахме се много, въпреки че времето не беше точно хубаво. Температурите варираха между 13 и 17 градуса с променяща се облачност.

Малага/Испания

След като пристигнахме в 8 часа сутринта, този път тръгнахме сами да открием мястото, защото Малага е известна и с многото си магазини за обувки. Но преди удоволствието имаше малка задължителна програма. Малага е вторият по големина град в Андалусия след Севиля, столица на провинция Малага и шестият по големина град в Испания. Първо отидохме до Алказаба де Малага, крепостта на Малага. Замъкът се издига на хребет, който се издига над града на изток и е свързан с Кастило де Гибралфаро, втори замък. Оттам имате, наред с други неща прекрасен поглед към арената на Малага.

След това посетихме La Catedral - катедрала, построена над джамия от християнските завоеватели от 1528 година. Нарича се още "Die Einarmige"/"La Manquita", тъй като втората кула така и не е завършена поради липса на пари. След това отидохме в родната къща на художника Пабло Пикасо и музея на Пикасо. Така бавно стигнахме до Calle Marques de Larios, най-голямата търговска улица в града. Преди всичко тук ще намерите ексклузивните модни бутици на Малага. Тесните улички и многото странични улици също правят тази улица много привлекателна за пазаруване на витрини, но разбира се ние се интересувахме главно от многото магазини за обувки. Два нови чифта обувки имаха право да ни придружават по пътя.

В 13 ч. Беше време да се сбогуваме отново, престоят в Малага беше твърде кратък за нас. Но за да можем все пак да се разходим из кораба. Вечерта беше тържествената вечеря на капитана. Преди десерт се пусна мелодията на „O sole mio“ и обслужващият персонал помоли пътниците да потанцуват малко. Пчелата едва не потъна в пода на кораба от срам, защото тогава танците все още бяха книга със седем печата за нея. Последва леденият парад, но не с бенгальмани, а със светещи пръчки. Този път трябваше да издържим до полунощ, защото не искахме да пропуснем бюфета на Magnifico. И наистина си заслужаваше. Тук можете да видите на какви високи характеристики може да бъде способна кухнята и о чудо, всичко беше приятно и привлекателно декорирано.

Последва релаксиращ ден в морето, преди вечер куфарите да се натъпкат отново.

В 8,30 ч. Отново стигнахме до Савона, където слязохме от 9,00 ч. Сутринта.