Успешен германско-руски младежки обмен през 2010 г. при трудни условия

германска

Сряда, 4.8.10

Русия: Торф и горски пожари заплашват западна и южна Русия. Изображенията на дим, дим и горящи села доминират в германските новини. Въпреки това единадесетчленната делегация на германската шахматна младеж се събра пълна с еуфория в очакване на вълнуваща седмица в Берлин. Последно информационно бюро преди заминаване:

В планирания целеви район Тула (приблизително 100 км южно от Москва) е обявено извънредно положение, така че мястото е преместено в Дмитров от поканената руска спортна младеж за осигуряване на качеството. Прогноза за времето: до 40 ° всеки ден на сянка.

Глория Фенксе, Линда Старк, Тереза ​​Пол, Нина Янсен, Фабиан Пилат, Йенс Котейни, Евалд Фихтнер, Кристофър Янке, Тобиас Грим и Юрген Мазаров, както и директорът Йорг Шулц се бяха записали за младежкия обмен преди седмици, когато нямаше лоши новини от целевата зона можеше да се чуе и въпреки всички новини никой не скочи, всички искаха да се присъединят към щастливото очакване на програма, която ни беше изпратена, която обещаваше много.

Участниците Глория, Линда, Йенс, Тобиас, Юрген и Кристофър написаха следния дневник в компютъра вечер и аз (Йорг) го добавих на някои места.

Четвъртък, 5.8.10

Нахлуването на шахматисти на летище Берлин-Тегел обяви задълбочена проверка на Русия. След като германските служители на граничния контрол бяха попитани за всичките си умения чрез звукови обувки и подобни гадни средства и след дълъг цикъл на изчакване на едно от трите московски летища, където не можеха да бъдат локализирани големи пожари, пъстрата група за шахматни турове постави краката си на територията на руската Федерация. Въпреки незначителни предизвикателства като за кратко изгубени куфари и прословутия руски трафик (еднолентовите пътища се разширяват до петлентови), до хотела се стигна с ключодържател за отваряне на бутилки и широко използван луксозен домофон, известен като "кабели със светлинни превключватели". Първата вечер завърши с първа руска храна и обиколка на супермаркета.

Между другото, не само че нямаше какво да се види от горски пожари, не се усети и смог, вместо това бяхме посрещнати от синьо небе и ярко слънце. Но това трябва да се промени на следващата сутрин. Над града лежеше плътен смог. Можеха да се видят първите десет етажа на двадесет етажни небостъргачи, останалите изчезнаха в смога. През следващите няколко дни бихме могли да виждаме слънцето само като червена огнена топка в небето, смогът не пропускаше повече. Във въздуха имаше миризма на изгаряне. Тъй като помещението нямаше климатик, трябваше да пускате смога през стаята през отворените прозорци вечер, но в противен случай нямаше да намерите сън. Подобри се само през последните два дни и половина, когато вятърът промени посоката си и смогът беше прогонен. Така че Русия се сбогува с нас, както ни беше приела, със синьо небе и ярко слънце.
Но независимо дали е слънце или смог при дневните 40 °, нищо не се е променило и дори вечерта в 19 ч. Термометърът все още показва 35 °.

Петък, 6.8.10

Prijátnawa apetíta! Палачинки и колбаси за закуска като укрепване за спонтанно приготвено обучение. На участниците беше представена сложна позиция, чието решение, след известно озадачаване, един от тримата обучители взе от книгата с решения, младите хора и техните спътници се представиха. Младежкият говорител "Крис" даде резултата от следващия мач с 90-процентова сигурност с 11: 7 за Германия.

В една - имайте предвид - климатизирана стая на кметството, кметът беше приет с аплодисменти. Юрген трябваше да преведе речта си, която варираше от спорт и политика до образование и превантивни мерки за борба с престъпността (безплатен спорт за млади хора), въпреки че присъстваше преводач. И тъй като той вече превеждаше, му беше позволено да продължи с интервюто на Крис и Йорг за регионалната телевизия. След това бяха разменени грамоти и флагчета и бяха дадени подаръци на името на кмета. По време на обяда се пускаха Rammstein, Schnappi и Gummibär - проникваща музика, у дома в Германия, у дома по света.

Следобедната програма се състоеше от посещение на частен и съответно изцяло охраняван спортен парк с фокус върху спортовете по стрелба, включително съществуващата инфраструктура, която се чувства два пъти и половина по-голяма от размера на Люксембург. Районът принадлежеше на президента на Руската асоциация по стрелба и включваше различни стрелбища, игрище с изкуствена трева, няколко тенис корта, няколко заграждения за животни и две клубове с всички технически тънкости, които човек можеше само да си представи, въпреки че не ни беше позволено да влезем в един. Поради убийствените температури се охладихме в частното плувно езеро. Последвалият опит за волейболна игра за съжаление се провали с крах поради липса на компетентност.

Следващото шофиране в ярко бял въздух, известно още като смог, което ни придружаваше през първите няколко дни с изгаряща миризма във въздуха, доведе до вечеря. (По все още неясни причини служителите на супермаркета и директорът Глория отказаха да продадат ванилов сладолед.). Лошата новина за вечерта дойде като телефонно обаждане: германското посолство в Москва беше затворено, летищата затворени, полетите отменени, никой няма право да влиза. За щастие, освен затварянето на посолството, това се оказа и дезинформация. Ние обаче поддържахме постоянна връзка с нашата туристическа агенция в Германия, за да можем да реагираме в кратки срокове. Опитите за получаване на достоверна информация от руснаците най-вече донесоха нищо. „Защо понякога и в Германия няма пожар?“, Каза ми например Иля от Руската спортна младеж. Иначе се казваше, че имаме лош късмет с времето. За да бъдем честни, трябва да кажем също, че Татяна, председател на шахматния клуб Дмитров, се грижи за нас и се опитва да бъде в крак с най-новата информация чрез интернет, както и чрез директен контакт с родители на летищата, за да получи най-новата информация.

Събота, 7.8.10

След обяд отидохме в градина в Москва, която беше построена в средата на 18 век, с много сгради, подобни на замък, почти всички от дърво. Въпреки това голяма част от комплекса е все още в оригиналния си вид днес, както преди няколко века. Накрая потеглихме обратно към Дмитров, където вечерта се охладихме в ледената пързалка с външни температури над 30 градуса. Денят завърши с вкусна вечеря. Изтощени, както всички бяха, останалото време прекарваше в стаите.

Неделя, 8.8.10

След още една дълга вечер и кратка нощ отидохме на закуска в 9 сутринта.
След това отидохме направо до ски увеселителен парк, който се използва като местна зона за отдих през лятото. Както винаги, пътуването беше изпитание заради жегата. Екскурзията започна с обиколка на съоръженията и ски пистите. (Премиерът Путин има своя частна ски писта в региона.) След това отидохме на един вид руски влакче в увеселителен парк - просто без контур, както откри екскурзоводът. Беше ни позволено да се състезаваме по влакчето, сами или по двойки, толкова често, колкото искахме. Влакът за спускане, един от двамата в Русия, може да достигне максимална скорост от 60 км/ч.

След като отново облякохме сухи дрехи, отидохме в шахматния клуб, проведохме блиц турнир с 9 кръга от швейцарската система. Имаше материални награди за първите пет и най-доброто германско момиче. На този блиц турнир ние като германска група се справихме много добре и успяхме да спечелим турнира чрез Йенс с 8,5/9.
След последвалата вечеря ни беше позволено да се върнем на ледената пързалка, която също е отворена през лятото. За някои от нас това беше първият ни набег върху студения, гладък лед.
Град Дмитров е спортно ориентиран град и се гордее с многобройните си олимпийски шампиони както на летните, така и на зимните олимпийски игри. Ледената пързалка, която използвахме, беше само една от четирите в града с едва около 60 000 жители.

Понеделник, 8/9/10

Вторник, 8/10/10

Всъщност докладът не трябва да започва със закуска, тъй като отпразнувахме рождения ден на Евалд. След като всички намериха пътя си обратно в леглото около 3 часа сутринта, някои дори по-късно и се насладиха на поне още няколко часа сън, започна както винаги със закуска в 9 часа. Повечето от тях бяха много сънливи. Риболовът беше в програмата. И така, към шаранските езера, хвърлете въдицата и изчакайте нещо, което хапе, което също успя около 30 пъти. Малките рибки се върнаха в езерото, ние взехме по-големите със себе си. Няколко решиха да не ядат повече риба през следващите няколко дни. От животните във водата отиде до конна ферма. Този съд беше признат за добрата си младежка работа в Русия и предлагаше също вид терапия. След като можехме да "яздим" на конете, ни беше позволено да отидем до конюшнята, имаше изненада, очевидно конете там не говорят руски, защото Юрген не можеше да го преведе.

На обяд никой не беше гладен, но какво е свързано, остава загадка. Park Extreme (точно срещу нашия хотел) вече беше в програмата. Паркът беше голяма зала със стени за катерене, игрище с високи въжета, тенис на маса, батут, баскетбол и така нататък. След около 2 часа продължихме, най-накрая трябва да опознаем Дмитров, така че тръгваме към обиколка на града. Но тогава се случи нещо неочаквано! Внезапно и очевидно напълно нетипично започна ДАЖ! Този малък душ продължи около 5 минути. След това миришеше много изгорено, едва през дъжда забелязахте каква мръсотия е във въздуха. Сега разгледахме църква и някои бронзови фигури в парк, които трябва да оживят историческия Дмитров. В малко кафене с тестени изделия и чай трябваше да изиграем някои скечове за историята на Дмитров. След това Глория шокира Евалд и останалите по пътя към дома, като се хвърли надолу по градската стена .

След вечеря отидохме на футбол, затова отидохме на спортния стадион в Дмитров с изкуствена настилка и включихме прожектори. Трябваше да играем срещу руския отбор (там бяха и двама играчи от Москва). Руснаците очевидно превъзхождаха, така че резултатът не е необходимо да се споменава тук. Вечерта все още имаше голямо предизвикателство за Йенс? той все още трябваше да напише доклада си от неделя, което всъщност успя да направи късно в четвъртък вечерта с много помощ.

Сряда, 8/11/10

Сряда започна с много интересна екскурзия до руско военно съоръжение, където се обучават кучета. След обиколка на музея, в която ни бяха показани задачите на животните, които основно се състоеха от транспортиране на оръжия, съобщения, лекарства, храна или дори хора. След това, по заповед на офицера, войниците изнесоха впечатляващо шоу за обучението на кучетата. Те следваха думи и жестове. Например, те преодоляха стена с височина над 2 м или балансираха сляпо над препятствията и трябваше да се изправят срещу вражески войници при изстрели с пушка. Около 12 часа на обяд се върнахме в Дмитров до много красив парк с много фонтани, където жителите на Дмитров могат да се отпуснат вечер, а децата да пуснат пара на много игрални съоръжения.

Следобед се върнахме към плуващото езеро в частното спортно съоръжение на стрелците. След кратко охлаждане се проведе малък мач по плажен волейбол. Юрген, Алексей, Антон, Игор и Алина в единия отбор, а Йорг, Димитри, Евалд, Фабиан, Глория и аз (Линда) в другия. Останалите останаха на шезлонгите си и се наслаждаваха на тихия следобед. След като предимно руският отбор току-що спечели, се върнахме обратно в хотела много скоро след поредното кратко охлаждане, което ни трябваше по-често благодарение на жегата.

След вечеря младежката борса на съоръжение за боулинг и билярд постепенно приключи. След това групата отиде да пазарува за последната вечер - дори не разкриваме какво е купено. Последната вечер завърши удобно в групата и с няколко групи от по двама.

Четвъртък, 8/12/10

Днес е денят на отпътуването, една седмица на Дмитров е почти приключила. Сутринът започва, както винаги, със закуска в 9 ч. Сутринта, някои вече бяха събрали багажа си, други след това забързаха. Няколко души решават да се върнат за момент в града, времето е идеално! Без смог, ясно синьо небе и приблизително 40 ° C. Излизаме от хотела почти навреме в 12 ч. Благодарение на „стратегическото“ прибиране на куфарите ни, този път имаме повече място за сядане, отколкото по пътя за там. След като прекарахме още няколко часа в нашия микробус при екстремни горещини, стигнахме до летището в южната част на Москва точно навреме, час и половина преди заминаването, защото около Москва отново имаше задръстване. За щастие обработката в AirBerlin беше бърза, както обикновено и паспортният контрол също премина без дълго чакане. В 17:10 самолетът излита към "студен" Берлин. Няма какво да се пише за полета, няма инциденти, няма проблеми и повечето от нас прекараха 2 часа в сън. Дори нямаше аплодисменти след кацане, явно бяхме хванали машина с много „чести летци“, тъй като кацането беше страхотно, без дръпвания или нещо подобно .

Сега част 2 от сбогуването, просто не толкова сълзлива, колкото пред хотела в Дмитров. На летището в Тегел и по-късно на централната гара в Берлин повечето пътища на участниците вече се разделиха, като всички направиха положително заключение за пътуването. За нас бяха прекрасно гледани, опитни страхотни домакини, опитни, видяни и научени много за Русия и контактът с руската младеж - за разлика от преди две години - беше интензивен и добър. Беше страхотна седмица!

В този момент отново благодаря на Юрген, който беше страхотен преводач.