Екип на кални лапи

лапи

Полярни дистанции 2006 от 14 - 18 март 2006 г. в Сдрна/S

Спринт на дълги разстояния

Зимата на 2006/2007 г., която всъщност не се състоя, ме подтикна да напиша този доклад за състезанието, вместо да събирам снежни километри, когато не се състезавах. Летните температури през април извикаха този все още непубликуван доклад за състезанието от чекмеджето ми, който не бива да се задържа от общността на лапите като пълнител за лятна почивка.

Веднага след европейското първенство в Зуберец, ние просто препакетирахме колата си у дома и разменихме водачи на кучета (Биргит и Мориц трябваше да останат у дома, синът на Себастиан и съпругата му Ивон се качиха), пътувахме до Сдрна за четвъртото си участие в Polar Distans.

Ulli Fcgeding, Ralf Neubauer и Frank Gemeinhard ни приеха след 24-часово шофиране в къмпинг Sдrna. Ваканцията им бавно приключваше; те и екипите им бяха изминали безброй километри по околните пътеки.

Поради състезателния календар нямахме много време в Швеция да тренираме и да се подготвим за състезанието. Искахме обаче да използваме времето интензивно. Себастиян, Ивон и аз прекарахме няколкото тренировки преди състезанието заедно с кучетата. Всеки ден стояхме на ски, Анук и Акана старателно дърпаха пулката, натоварена с излетна тежест, и се аклиматизираха бързо.

През 2006 г. успяхме да спестим 3-5 кг тегло чрез оптимизиране на и без това оскъдното оборудване. Оптимизираното за тегло Z-Pulka от Себастиан, чрез настройка, тежеше около 40 кг в началото.

Беатрикс Борн имаше много проблеми да побере всичките си домакински предмети в идентичната си пулка. В деня преди състезанието, след съвместна проверка на екипировката, чрез енергично разопаковане и пропускане, тя успя да сложи цялото оборудване за 310-километровата пътека за полярни дистанции в чантата си. Не е лесно начинание, защото Беатрикс изрази всякакви опасения и преди всичко не искаше да се раздели с огромното си яке.

Дори по време на тренировките организаторът ни представи перфектно поддържана пътека, особено ръководителят на маршрута Микаел Рингстръм. Като цяло организационният екип, с Аника Карлсон начело, се промени на много позиции, което допринесе за успеха на най-добре организираните Полярни дистанции за всички времена.

Дори и при нашия вече 4-ти излет, самолетите докладваха в стомаха предишната вечер. Рутинно и опит или не, това напрежение и очарование са просто една от големите състезания на нашия прекрасен спорт. Бяхме изучавали обстойно времето в интернет, прогнозата предсказваше спокойно, студено зимно време. Тези условия, съчетани с отличната пътека, трябва да отговарят изключително добре на мен и нашите кучета. През предходната година норвежкият Moe все още имаше предимство с класическа ски техника при неблагоприятни условия с до 30 см пресен сняг. През 2006 г. изглеждаше като състезание, което изискваше техника, за да станете по-бързи скейтъри. Бяхме нетърпеливи да се мерим със силната конкуренция.

За първи път започна на всеки 2 минути. Намерихме тази промяна без масово стартиране за малко скучна, защото намирането на пътя между Grcnis и Malamuten в първия ъгъл е много по-вълнуващо.

Сдрна, вторник, 14 март 2006 г., 9:04 ч., -6 градуса, облачно, "Началото"

Като трети отбор стартираме PD 2006 в галоп. Началните часове трябва да бъдат на Checkpoint 2 Off Road през 6-часовия период. Задължително спиране ще бъде таксувано.

Все още на Sdrnasee минавам покрай Беатрикс, която след добро начало беше спряла отбора си на ръба на пистата. Всъщност спирането след това кратко разстояние, защото Beatrix е известна като опитен и изключително бърз бегач на пулка.

Влизаме веднага в състезанието, Anouk + Akana работиха перфектно заедно на първия участък от маршрута в хълмистия, вълнообразен терен. В допълнение бях закачил отлична студена снежна ски с нова основна шлайфане. Само малък пропуск, при който пулката се преобърна и GPS изпадна от държача, наруши приятното ни плъзгане в мечтаната шведска природа. За съжаление забелязах загубата на GPS устройството едва след около 1,5 км, така че трябваше да направим бърз завой и отново намерихме устройството на предполагаемото място.

Ленарт Андерсон с двата му поздрава, когото бях изкачил дотогава, не бях виждал отново чак след 54 км в Щербакен. Той стигна до контролно-пропускателния пункт няколко минути преди мен и вече се грижеше за кучетата си.

Stрrbacken, КПП 1, 13:30

По отношение на състезателната тактика планирахме само минимално спиране. За първи път дори не бях откачил кучетата, а ги хранех бързо със замразени чипове от сьомга. Опитът показва, че моите момичета усвояват вода, бульон или предварително накисната храна доста зле след това кратко състезателно разстояние. Имаше много сняг, който да покрие загубата на течност.

След 25 минути кучетата бяха обгрижвани, аз се нахраних и системата за пиене беше пълна с гореща изотонична напитка. Междувременно Sverre Moe също беше пристигнал на контролно-пропускателния пункт и бе управлявал първото бягане без проблеми.

Започнахме следобед и се насладихме на слънчевите участъци от пътуването ни до Kringelfjorden. От моите конкуренти би трябвало да се срещна отново с Moe малко преди Off Road след 110 км пътека, когато облека топли дрехи и закуси кучета.

Срещу 22:00 Срещнах се малко преди Moe Checkpoint 2 Off Road, след 125 километра състезания а. Ветеринарът беше много доволен от състоянието на моите маламути. Както обикновено, те поздравиха Анки Хайнонен с радост и се насладиха на кратките потупвания, последвани от преглед.

Bivak, 6 часа задължително спиране, работете рационално, всеки ненужен ход струва ценно време. Храня и масажирам кучетата, които, сгушени в топлите си одеяла, веднага си пъхат муцуната под опашката. След обширно въглехидратно меню, пълзя в спалния си чувал за оставащите 1,5 часа почивка, при наедрелите 12 градуса минус. Преди това бях подготвил старта си, за да не загубя нито минута след задължителната почивка. Както и през предходната година, ние със Свер не се бяхме загубили от погледа си на бивака и нито една дейност не убягна на нашия състезател. Състоянието на противоположните кучета също се следи щателно. Въпреки това успях да изненадам Мо със светкавичното си заминаване рано сутринта. Когато напуснахме Off Road, палатката му все още беше издигната, отново бяхме спечелили предимство във времето по време на престоя на контролно-пропускателния пункт.

Офроуд контролно-пропускателен пункт 2, сряда, 15 март 2007 г., 04.25 ч., -10 градуса

Планинският прелез с дължина на сцената от 60 км до контролно-пропускателен пункт 3 Löfhcgen и още 40 км до контролно-пропускателен пункт 4 Off Road беше пред нас. Хубавата пътека и частично слънчевото време ни позволиха да напреднем добре. Но последните съмнения изчезват едва когато стигнете до най-високата точка на планината. Метеорологичните условия са твърде променливи тук в безлесната планина, където човек е изложен на стихиите без защита. Снежни бури, мъгла и температурни спадове могат да поставят екипите на колене тук.

Успяхме 16-километровото изкачване, без да спираме, споменът беше вездесъщ, когато Moe ни даде 40 минути в този участък от маршрута миналата година.

В 11.30 ч. Стигаме до Löfhcgen, историческа блокхаус махала, поставена под защитата на паметника в басейна на долината при падането. Дървесният огън се чува километри предварително през пустинята с изострени сетива.

Маршалите все още черпят вода от реката, докато след кратка почивка се приготвих да тръгна отново. Донякъде разочаровани от пропуснатите малки приказки, те ни пожелават късмет, бързо изчезваме от погледа им.

След последния, 4 км дълъг стръмен склон на планината, срещаме действителния екипаж на контролно-пропускателния пункт с екипа им за кучета. Докато минава, тя ни се обажда, че пътуваме много бързо и се извинява за непланирания предстоящ трафик. Дотогава не мога да тълкувам забавянето на ръководството на състезанието.

В добро настроение и щастлив след безпроблемен планински етап, прелетете още 40 км до Off Road.

В 15:04 ч. Пристигаме на Checkpoint 4, Off Road.

Себастиан и Ивон вече ни очакват сияещи от радост. Ясен разтърсване преминава през отбора след 225 километра състезания, когато ги разпознаят. За съжаление тук също трябва да разбера, че Sverre Moe трябваше да се откаже от състезанието след материална почивка при падането.

Анук и Акана преминаха ветеринарната проверка с разцветки. Сигурността на моето преднина пред Андерсон ми позволява да удължа малко планирания си престой.

Кратка среща с Beatrix Born, тя прави своята 6-часова спирка. Задавайки въпроса за благосъстоянието си, тя докладва за проблеми през предходната вечер. Тя беше принудена да бивак преди CP 2, тъй като системата за хидратация, GPS и мобилен телефон се провали поради настъпването на студ. Не впечатлена от всички тези проблеми, Беатрикс успя да продължи състезанието, страхотно представяне за амазонка в най-тежкото състезание по пулка в света.

Предишният ход на състезанието беше бързо казан на моите водачи, кучетата тичаха като швейцарски часовници. Сега успях да осъзная натиска във времето, който беше върху ръководството на състезанието. Отборите от 6 човека и отворените шейни, които стартираха тази сутрин, все още бяха на първа пътека на запад. Контролните пунктове и преходите все още бяха маршали, докато щях да продължа пътя си на изток за последните 86 км до дестинацията си. И тук различните пътни преходи трябваше да бъдат осигурени или обезопасени със сняг. Моторна шейна, която беше разбита през нощта, затрудни още повече задачите.

Приготвих приятно меню с юфка и пирувах много. Кучетата сложиха 1,5 часа. Направете почивка веднага, преди да забодете муцуните си в пълната купа с храна.

След тази почивка се почувствах добре възстановен, доколкото може да се говори за възстановяване след такива трудности. Настъпващата нощ обещава спокойно, мразовито зимно време. Когато здрачът вече настъпи, се сбогувахме с финалната фаза в Off Road.

След кратко време трябва да се преоблека, настъпва слана. Температурите падат с 20 градуса в рамките на 3 часа.

По време на 30-километровото изкачване до ръба на падналия край Хктандан, кървавочервената луна лежи директно на пътеката. Мистиката на скандинавския приказен свят ме настигна, картините започват да се движат на лунна светлина. Дсте като мъртви пръсти ни посягат, шум зад нас, оглеждам се уплашено, нищо ! Не е нужно много въображение, за да си представите този приказен свят на Скандинавия. Моите момичета се движат с адски темпове, трудно мога да продължа нагоре. В дълбоките басейни пулкаметърът показва –27 градуса. Кучетата, материалът и облеклото са покрити със сив иней. Сега Polar Distans показва пълната си твърдост. Опитвам се да поддържам тялото си в изпълнение. Гранулите, които все още ям на всеки час, са замръзнали като парчета дърво. Така че няма нужда да си гризете зъбите, за да упорствате. Сега километрите се простират като плътна паста.

След дълго време кръстовището Gammelvasslan - Сдрна на 30 км. Свършен! От тук пътеката минава почти изключително надолу до финала.

Има един момент на шок, за да оцелееш на тези последни километри. Кафяв леден език се изтласка на пътеката на стъпки от повдигнато блато. Нефокусиран, въпреки изтеглената спирачка, под пулката ми идва ски и падам на леда. Скиът се вклини под пулката толкова силно, че не можах да го изкарам с изкривен крак. Лежа за миг неподвижен на леда и веднага умората се прокрадва в тялото ми. Вече 20 часа съм на ски почти непрекъснато и сега искам да затворя очи, само за малко. Твърд шут на усукания крак, Anouk + Akana имат нещо срещу нежеланата ми почивка, те искат да продължат да ходят. Със ски щеката мога да отворя връзката и да се освободя от затруднението.

Около 2 часа през нощта стигаме до целевия пост за предупреждение над Off Road, маршалът стои мълчалив в ледения студ пред палатката. Вградената печка за палатки все още не работи. Горкият трябва да заеме палатката заради мен. Нищо чудно, че никой разговор не искаше да възникне. Анук и Акана вече не стоят неподвижни по време на кратката ми почивка, прекалено близкото желание за гол. Отново и отново нетърпеливи дръпвания по пръчките на пулката.

Предупредителят е информирал ръководството на състезанието, че ще бъдем посрещнати в Сдрна с габаритни светлини.

Четвъртък, 16 март 2006 г., 3:13 ч., Финал в Сдрна след 35 часа 57 минути, 311 км

Анук и Акана взеха участие в Полярните дистанции 300 4 пъти и със сигурност надминаха себе си през 2006 г.

Много ми е трудно да изразя този безумен пробег на моите момичета от Маламут с думи, които всеки читател и вътрешен човек трябва да прецени сам.

Себастиан имаше време от 40 часа с най-добрите състезателни условия. мисля, че е възможно за купувачи на едро. Фактът, че тази звукова бариера е била прекъсната, е голяма заслуга на моето семейство, което е работило с всички сили върху задачата на Polar Distans в продължение на много години.

Заглавието на този доклад "Голямо разстояние Спринт " е цитат от президента на шведския Аляскински клуб за маламут, Петер Петерсон, по време на церемонията по награждаването на Полярните дистанции и по този начин говори похвала за Anouk + Akana.

Като член на състезателното ръководство, Питър прекарва 4 дни почти непрекъснато на своята моторна шейна J. Такива дългосрочни постижения също са постигнати с ПД и заслужават заслугата.

Бих искал да посветя успеха на Polar Distans 2006 на един много специален, едно от най-добрите кучета на дълги разстояния в Европа.

"Schmuffi" EASY-ANOUK на Blackstream Valley WT: 08/04/1998

Шмуфи има рак и се радва на заслуженото си пенсиониране след това изключително представяне. Тя е завършила всички състезания в дългата си кариера и е била лоялен и твърд лидер на пулка.

Шмуфи, ти винаги ще бъдеш в нашите сърца.

От 9 стартиращи отбора пулка, 5 завършиха състезанието по класиране.

Беатрикс Борн постигна отлично 3-то място в първите си полярни дистанции.

Манфред Браун Витчел се биеше главата до швейцареца Пиер-Антоан Херитие до финала. Манфред спечели с малкото предимство от една минута. Ханес Кремпел зае забележително 5-то място с най-малкия отворен отбор (7 кучета).

В клас 6 за кучета Дитмар Дондорф, който също стартира за първи път, успя веднага да заеме 2-ро място. Той бе последван от Ханс Вернер Швегел на 3-то място. И двамата кашльо се представиха добре.

Елке Шилер, Фалк Еберт и Хендрик Щяхнау не успяха да завършат „Полярните дистанции 2006“.

Историята отстрани:

Обикновено, когато каишката на тялото внезапно се затегне, като спирки, падания и т.н., кучетата пулка ще обръщат главите си около следните гневни погледи.

Малко след предупредителния пост около 10 км преди целта в Сдрна, краката ми заплашиха, че ще се провалят. Не можех да карам плавно, защото бях изтощен. Линията на тялото се затяга при всеки наклон, независимо колко малък е. Бях привързан към отбора, придържайки се с последните си сили.

„Момичета, трябва да се приберем, трябва да ми помогнете!“ Тихите ми отчаяни думи.

Шмуфи не се обърна да ме погледне в онези ранни часове на сутринта, всеки път, когато опашката се опъваше, тя носеше повече в снега. Ако този ден бях паднал от изтощение, Шмуфи щеше да ме издърпа до финала.