Дневник F1 Абу Даби 2013: Отмъщението на Монтесума

F1 Дневник Абу Даби 2013 Отмъщението на Монтесума

Репортерите за автомобилни и спортни F1 бяха отново на световните писти през 2013 г. В дневниците си от Формула 1 те позволяват личен поглед зад кулисите. Състезание 17: GP Абу Даби.

отмъщението

Гран при на Абу Даби трябваше да бъде моят личен финал на сезона. Когато пристигнах на летището в Дубай, имах чувството, че финалът за здравето ми е точно зад ъгъла. Тъй като стомашните спазми, които вече бяха забелязани преди заминаването в Индия, просто не искаха да преминат - въпреки две таблетки Immodium остро. Изцяло изтощен се изтеглих до изхода и потърсих совалковия автобус от авиокомпанията Emirates до Абу Даби. По това време не знаех, че проблемът с автобуса отново ще ни струва нерви.

Спукана гума на автобуса

Пътуването до съседното емирство отне около час и 45 минути. Само няколко километра преди да стигне до центъра на града, автобусът внезапно направи странни подвижни движения и шумове. Имахме спукана гума отпред вдясно. Още веднъж. Вече познавах този феномен от Индия. Просто се чувствах малко по-неудобно в автобус. Камионът, лежащ отстрани на индийската магистрала, внезапно се върна в съзнанието ми. Шофьорът не се интересуваше много от това, изглежда вече беше усвоил различни тестове за лосове.

Автобусът отново ни изплю на изоставен паркинг на крайбрежната алея. Имаше само едно такси, което се виждаше надалеч. Шофьорът дискутира диво с двама местни жители. Просто исках да отида в хотела, защото паразит все още изглеждаше до зло в стомаха ми и топлината също не беше много добра за мен. В един момент триото приключи дискусията си и таксиметровият шофьор предложи да ме вземе със себе си. Не само аз обаче. Един от местните също се качи в колата. Първо направихме почетна обиколка до дестинацията на другия пътник, после шофьорът ми най-накрая ме заведе до хотела.

С висока температура от 39 градуса в леглото

Помислих си: Сега го направих. След това, което ми се струваше 12 часа, щях да мога да легна. Мисълта ми е грешна. Тъй като пристигнах в хотела в 10 сутринта, стаята ми не беше готова. Приклекнах в един фотьойл във фоайето още час, докато си взех картата за стаята. Остатъка от деня прекарах само в леглото. За ставането не можеше да става и дума.

С големи усилия подавих малко бял ориз късно вечерта, който ми донесоха рум сервиз. Не бях ял цял ден. Водата и малкото кутии кока-кола от мини бара бяха изчерпани. Не трябваше да се чудя защо се чувствах толкова зле. Клиничният термометър даде обяснението: 39 градуса.

На следващия ден беше подобно. Следобед просто отидох до супермаркета в съседство, за да си купя вода. През останалата част от деня се взирах в тавана и си вегетирах. Така че не беше голяма утеха да чуем от колегата Шмид по Skype: „Е, това се случва, ако останете в Индия по-дълго от необходимото“. Той все още не знаеше колко мръсна съм всъщност.

Всъщност имахме уговорка за вечеря тази вечер, но аз все още бях напълно извън пистата. На следващия ден беше първото посещение на маршрута. Тъй като все още имах треска, силна болка в стомаха и диария и се събудих с мокра коса сутрин, реших да отида на лекар в 6 сутринта. След двата случая на малария миналата година исках да бъда в безопасност. Персоналът на хотела ми изпрати такси до болницата, само на пет минути път.

Инфузия в болница

За щастие кръвната проба беше отрицателна. Вместо това висях на инфузия за час и половина, за да възстановя баланса на течностите си. Не бях единственият: до мен имаше друг европеец с треска и диария. Докато бях в спешното отделение, имах достатъчно време да разгледам отблизо обкръжението си.

С изключение на разликата, че лекарят ми носеше забрадка и трябваше да авансирам цената на лечението с кредитната карта, не успях да намеря големи изненади. Добре, таванът се рушеше малко, но като цяло беше като нашия. Стомашно-чревният специалист ми предписа антибиотици и лекарства за спазми в стомаха и след това ме изписаха. Предполагам, че хванах вирус.

Тъй като се чувствах малко по-добре по обяд и колегата Грюнер си взе почивни дни в далечна Германия, не исках Михаел Шмит да работи сам по маршрута и след кратко посещение в аптеката грабна следващото такси в посока Падок. Загрижени колеги ме поздравиха в пресцентъра. Вече се разчу, че съм в болницата. И чух, че са хванати и други журналисти и членове на екипа.

На диета с бял хляб и кола

Темите на разговор в падока: Колко висока беше вашата треска? Били ли сте и в болницата? Кои антибиотици приемате? Оказа се, че Формула 1 в никакъв случай не е толкова егоистична и анонимна, колкото си мислите. Всеки ден колеги питаха как се чувствам и предлагаха тяхната помощ. Когато се стигне до него, Формула 1 може да се приближи по-близо. Два дни по-късно успях да спра диетата си с бял хляб и кола и да се върна към нормалното хранене.

По отношение на спорта не се случи много, след като Себастиан Фетел спечели четвъртата титла седмица по-рано. Фокусът на интереса беше по-скоро неизплатените заплати на Нико Хюлкенберг и Кими Райкьонен. Финландецът изигра обиден колбас от черен дроб в четвъртък след противоречивите радио съобщения в Индия и дори не се появи. В петък леденецът се появи в края на краищата, но каза, че е на път да отпадне от състезанието. Преместване обратно в дъното на полето след неуспешен тест на под-етажа и състезание, което продължи само до първия ъгъл, трябваше да направи останалото.

В очакване на совалката

Фетел спечели с 30,8 секунди. Работихме до 1 сутринта в неделя вечерта, след което беше обяснен целият фон на доста скучното състезание. Както и през останалите вечери, ние искахме да се върнем с „Schüttel-Bus“ обратно до паркинга за пресата. Последната совалка трябва да тръгне в 2 часа сутринта. Минаха 5 минути, минаха 10 минути Тогава колегата Шмит, който вече се извиваше от единия крак на другия, се ядоса. Търпението не е неговата силна страна. И наистина искахме да хапнем в Pizza Hut.

И така тръгнахме обратно пеша. Микробусът се приближи към нас по средата. Всички опити да се обясни на шофьора, че не трябва да чака никого на паркинга за пресата, защото всички искаха да тръгнат точно в другата посока, се провалиха с ужас. В края на краищата той се оказа Фернандо Алонсо сред шофьорите на совалката и ни закара с бързи темпове до паркинга. Така че дори стигнахме до Pizza Hut навреме за нощната закуска. Имахме повече от тази пица след този уикенд.

В нашата галерия събрахме няколко впечатления от случилото се зад кулисите на състезанието F1 в Абу Даби.