Туризъм на сцената

Туристически блог за туристически пътеки на дълги разстояния в Европа

фием

По пътя на мира

Ненарушени пейзажи, обширни национални паркове и обширни горски пейзажи характеризират Алпите на долината Фием. Планинският регион, който е доста непознат в тази страна, се намира в сърцето на Южен Тирол-Трентино и обещава едно нещо преди всичко: самотни преходи. На този 7-дневен преход, който направих като част от похода ми на дълги разстояния по Италианската пътека на мира, Sentiero della Pace, почти не срещате други туристи Това е Трекинг основно през докоснати горски пейзажи, към края става по-планински и по-здрав. Добре познатият съсед, Доломитите, има своите подножия тук, така че наистина се насладих на големите планински езера пред скалисти скални върхове.

В Lago di Colbricon - истинско бижу в Алпите на долината Фием

Голямото нещо при този преход в Алпите на долината Фием е, че е предимно по лесни пътеки, така че тази част е и Начинаещи в планински туризъм подходящ е. Също така за Турист с куче много е приятно в Алпите на долината Фием: Почти всяка хижа позволява да се водят кучета, походът се провежда по страхотни пътеки без изкачване и има много възможности за освежаване - не само за кучето. Този много богат на вода планински регион също е подходящ за Трекинг през пролетта и есента, когато туристическите пътеки в други алпийски региони вече са в хибернация.

Най-важната информация за трекинга

• Отправна точка: Калдонацо
  • Крайна точка: Passo Rolle
  • Дължина: 120 км
  • Продължителност: 7 дни
  • Изкачване: 6200 метра надморска височина
  • Спускане: 4800 метра надморска височина
  • Най-доброто време за пътуване: от май до октомври
  • Нощувка: в планински хижи (рифужи) или пансиони
  • Куче: изключително подходящо
  • Изисквания: лесно
Алпите на долината Фием са много нежни и в началото водят през гора, богата на вода, тук цъфти памучна трева

Да стигнат до там: Можете да отидете до Тренто с влак или кола. Но тук влакът отива до началната точка на Калдонацо. Отпътуването от Passo Rolle става с автобус през Predazzo обратно до Тренто.

Помощни средства за планиране: С тютюневите карти Levico - Altopiani di Folgaria Lavarone e Luserna 057 *, Tabacco Valsugana - Tesino - Lagorai - Cime d’Asta * и Pale di San Martino: пешеходната карта Tabacco 022 * обхваща целия маршрут. Туристическото ръководство за Sentiero della Pace, което ще бъде публикувано от Rother Bergverlag през пролетта на 2020 г., също е полезно. Това описва подробно етапите, предоставя GPX данни, дава интересна информация за историята и важна информация за туризма с куче.

Резервирайте Sentiero della Pace

*Рекламно известие: Ако закупите продукт чрез тези връзки, получавам малка комисионна, която ми помага да управлявам моя блог (разходи за хостинг и т.н.). За вас няма допълнителни разходи. Много благодаря!

Моето турне в Fleimstaler Alps

За да получите по-добра представа за Трекинг в Алпите на долината Фием Събрах дневниците си от тези 7 дни за вас по-долу.

Етап 1: към очарователните езера

Първият ден в Флеймсталските Алпи поиска много от нас! Започнахме в Калдонацо и едновременно се качихме нагоре, докато стигнахме до първия завод в Тена от Първата световна война. Направихме почивка в красив залив на езерото Левико, за радост на Lotte! По-късно стигнахме до следващия завод, заводът Colle delle Benne, който също посетихме много.

Обедна почивка на езерото Левико - прасета за къпане на кучето и любовницата

Първият път бях във възстановена фабрика. Чувството за приключение липсваше малко, но най-накрая получих представа какво е къде в такава работа. След това искахме да продължим да се изкачваме, но в момента пътеката е непроходима поради сериозни щети от буря. Алтернативният ни маршрут през E5 също не беше достъпен. Не помогна, в крайна сметка взехме таксито.

Изглед към Левико Терме и едноименното езеро

Доставих колегите си туристи в хотела и се помолих да се изкача още час нагоре, за да намеря някъде да спя с Лоте. Сега съм на толкова красиво алпийско пасище, ​​че не завиждам на другите двама за тяхното уирпул и сауна. В крайна сметка мога да гледам как кравите се къпят и да опитам домашно сирене. Sentiero della Pace ме компенсира за по-малко от идеален ден.

Прости, но все пак много красиви пътеки

Етап 2: през недокосната гора

Един ден е зад нас, който върви по план отдавна! В моята Малга влизам в разговор и, както често се случва на Пътя на мира, изживявам историята от първа ръка. Първата световна война оформя хората на Трентино, както никой друг. Повечето от тях са от австро-унгарски произход, имат дядовци, участвали във войната, баби, поели грижите на фронта, или - както днес - алпийско пасище, ​​в което се помещава командване на секция по време на войната. Повечето са намерили предмети, дневници или нещо друго на рафта. Много вълнуващо!

Алпите на долината Фием - идеални за туризъм с вашето куче

Днес се разхождаме предимно през гората, но от време на време сме възнаградени с красиви гледки. И тъй като спътникът ми не можа да се насити на маршрута, направихме отклонение до Пренпутц (2027 м) и бяхме възнаградени със страхотна видимост.

Ливади, гора и гледка

В противен случай това беше лесен етап, който изискваше да направим малко изкачване в края - но бавно получаваме практика.

През 2018 г. буря бушува над Алпите на долината Фием до 2020 г. повечето от пътеките ще бъдат възстановени

Етап 3: Разнообразие по платата

Докато гръмотевичните бури ни прекарваха вечерта и се възхищавахме на градушки с големината на миниатюри, решихме да започнем рано, защото днес също имаше риск от внезапни падания. Първо се изкачи нагоре към плато с изглед към планини и долини.

Платата са пресичани от много потоци

Езерата са почти сухи и малко кални, но Лоте няма нищо против. След това тръгнахме по най-добрите, пролетни горски пътеки, покрай много красиви алпийски пасища и в гъстата мъгла. Малкият дъжд премина бързо и не ни развали настроението.

Лоте като котенце в ботуши в зоната за пикник

Последното изкачване на 600 метра отново беше украсено с паднали дървета. Понякога на колене, понякога балансирайки, а понякога изкачвайки се, беше доста потно. Тогава намерих половината гора в дрехите си.

Мъглата създава треперещо настроение

Когато грее слънце, ние сме горещо посрещнати в нашия Алберго след почти 20 километра и 1000 метра изкачване и спускане. Така трябва да бъде!

Какво място за пикник!

Етап 4: през националния парк Паневеджо

Казвам ви, кратките етапи са най-лошите! Днес имахме само 12 километра пред нас и по отношение на надморската височина това беше по-скоро спокойна обиколка. Но дори и три часа преходи могат да бъдат дълги, защото смятате, че това може да се направи много бързо. И тогава просто отнема време. Следователно нашата мотивация след един час през гората беше ограничена.

Алпийски мандри в Lagorai

Дори направихме две дълги почивки на късата дистанция, направихме супа и се насладихме на слънцето. След това се изкачихме във Вал Кампел и кацнахме в идиличен алпийски пейзаж. Тук магаретата се разхождат безплатно и доволните крави звънят по пътя ни към нашето рифуджо.

Отново вода - идеално охлаждане за Lotte и туристически крака

Може би дори по-интересно: какво всъщност правят повече от 5 седмици планински туризъм на тялото? В самото начало това, разбира се, е изтезание. Мускулите се отчитат и издръжливостта също може да се подобри. Но от ден на ден неразположенията спират все повече и повече. Разбира се, все още не бягам по планините, но не мога да остана без дъх толкова бързо, дори при дълги изкачвания.

Гора, поляни и вода - така ни се представиха Флеймсталските Алпи

Сигурността, всъщност аз съм по-скоро препъни камък, се подобрява неимоверно. Сега знам много по-добре коя стъпка е правилна и коя не. Разбира се, отслабнах и защото гладът ми беше много ограничен през първите няколко седмици, сега в компанията се подобрява. И все пак изгаряте повече калории, отколкото реално можете да консумирате. Рядко съм се чувствал в такава форма, както в момента, добро чувство!

Етап 5 и 6: не можете да бъдете по-самотни

Какви красиви два дни са зад нас! Напуснахме гората вчера поне временно и пристигнахме на едно прекрасно плато, с далновидност, красиви колиби, доволни крави и коне по поляните - просто прекрасно. Искахме да спим заедно в бивак за една нощ и се решихме на алпийско пасище, ​​където имахме камина, дюшеци и одеяла.

Нашият бивак за нощта - идиличен

Там беше невероятно самотно и идилично! Взехме дърва за огъня и вода от реката и се насладихме на последните слънчеви лъчи, преди четирима първоначално неприветливи италианци да нарушат спокойствието и спокойствието ни. Но скоро - с ръце и крака и няколко парчета немски и италиански обяснени - ледът се счупи и открихме, че бивакът всъщност е просто подслон и че Алм е частна собственост.

Залезът от нашия бивак беше също толкова красив, колкото и изгревът

Но нашите вече много приветливи домакини ни оставиха двама от три матрака и одеяла и тримата спахме на пода. Имаше хамбургери на скара над огъня, самоуловена риба и шнапс. Каква вечер за запомняне!

Каква недокосната природа!

Въпреки това, нощта не беше много отпускаща и кратка. Започнахме около седем и бързо бяхме забавени от паднали дървета, което отново изискваше импровизация. Но тогава почти всичко мина гладко. Първо слязохме, а после се изкачихме дълго време и изведнъж Доломитите се появяват величествено пред нас на проход!

Здравейте Доломити - за първи път разглеждаме групата Pala

Още един ден и ще сме там, какво очаквам с нетърпение? За съжаление в крайна сметка пропуснах клона от прохода към гондолата - днес спим в долината и пълним провизии - така че трябваше да слезем още 500 метра. Каква страхотна обиколка с почти 30 км и над 2500 метра надморска височина нагоре и надолу. Леле, сега сме счупени!

Етап 7 - Здравейте Доломити!

Какъв чудесен начин да сложите край на Алпите на долината Фием! След дългата ни обиколка вчера се улеснихме днес. С кабинковия лифт се върна до Фриденсвег и оттам по най-добрата високопланинска пътека към Доломитите.

Отново гора и ливади, на заден план Доломитите

Времето беше почти перфектно при 20 градуса, пътеките фантастични, а гледките великолепни - така трябва да бъде! Изкачванията бяха кратки и в крайна сметка ни доведоха до две красиви планински езера. Частичният етап от Алпите на долината Фием вече приключи. Отне известно време, за да се затопли тук. Първите етапи бяха много тежки за горите и следователно винаги добри за изненада поради щетите от бурята. По принцип този участък е подходящ и за начинаещи планински преходи, тъй като пътеките са предимно лесни за ходене.

Намерих последните три етапа много хубави, тъй като станаха по-обещаващи и малко по-високи. Няма да забравя много преживявания. Общо изминахме 130 километра на 7300 метра височина и 6000 метра надолу за 7-те дни. Не е лошо, нали? Разбира се, можете да не бързате.

Едно от двете живописни езера на Колбрикон