Доклад за пътуване: Via ferrata седмици в спортен клуб Carlton

За четвърти път отидох в спортен клуб Frosch с приятел. Този път трябва да отидем в Швейцария, по-точно в спортен клуб Carlton в Кран Монтана, защото седмицата на via ferrata ни го беше направила.

природа

Мога да ви кажа толкова много предварително: определено си заслужаваше! Но първо първо ...

Пристигането

До спортния клуб в Кран Монтана може да се стигне или с кола, или с влак. Ако търсите автомобил, можете да се свържете с Frosch с вашите данни за контакт и да поискате да го предадете на други пътници. Така единият или другият се опознават предварително и средата е щастлива.

Когато пристигнахме на място, ни беше позволено да разтоварим колата пред вратата и на рецепцията получихме ценни съвети относно безплатните места за паркиране. С радост приехме 15-минутната разходка и разгледахме живописния център на Кранс.

Дейности с един поглед

Определено няма недостиг на дейности: разглеждайки седмичната програма, дори без информацията за това кога ще се проведат 3-те обиколки с ферата на нашата седмица през ферата, вече имахме повече любими, отколкото действително бихме могли да възприемем. Втора или трета седмица в спортния клуб може лесно да бъде запълнена, без да се налага да правите нищо два пъти - лудост!

В допълнение към седмицата на виа ферата беше предложена специална пешеходна седмица и имаше отделна детска програма. Тези, които не са резервирали туристическата седмица предварително, могат да я изберат след това или да участват в индивидуални обиколки за 15 швейцарски франка. Имаше подробна информация за отделните походи през първата вечер с развлекателно слайдшоу.

След това бяха "нормалните" пешеходни и велосипедни обиколки (по 5) и сутрешната йога в 7,15 ч. На терасата на покрива с прекрасна гледка към планините.

Уелнес зоната беше отворена всеки ден от 15:00 и предлагаше на уморените крака зашеметяваща гледка към планинския пейзаж в двете панорамни сауни, както и в стаята за релакс. По време на Корона броят на гостите в уелнес зоната беше ограничен до 18 души. Ако искате, можете да се запишете в списък предишната вечер и ако в деня за релаксация имаше много хора, бяха предложени два 2-часови интервала от време.

В тихата градина зад хотела бяха разпънати две слаклини, а от едната страна на къщата има стена за катерене, на която в понеделник се предлагаше дегустаторско катерене.

Цената на турнето включваше и картата Explorer, с която можем да използваме околните планински железници безплатно. Гондолата до CRY D’ER (2265 м) започва точно зад къщата, точно нагоре по стълбите и вече можете да я видите. Гледката от там е прекрасна през лятото и звъненето на звънците определено е част от преживяването.

От планинската станция на CRY D’ER можете да зърнете тюркоазения резервоар, който също може да бъде изследван с колело или пеша.

Картата Explorer позволява безплатно влизане не само в близкия плувен басейн (около 10-15 минути пеша), но и в местната зала за катерене, която дори е климатизирана. С удоволствие се възползвахме от тази възможност при лято 30 ° C на сянка и пет автоматични прекъсвачи са на разположение за всеки, който пристигне без партньор за катерене.

За децата акцентът вероятно беше ВОДНИТЕ ИГРИ, които бяха разположени на езерото Etang Long до басейна.

Седмицата на виа ферата

Бяхме резервирали седмицата via ferrata, която включваше 3 обиколки с ferrata. Тъй като тази дейност силно зависи от времето, дните и обиколките варират. За нас първото турне започна в неделя (2 тур в понеделник, 3 тур в сряда). Нашият планински водач Хари имаше за нас 8 комплекта ферати, включително шлем и прекъсвач, и тъй като някои от участниците вече имаха свои собствени комплекти ферати, на девет от нас дори беше позволено да се присъединим. Сформирахме басейни за коли и се редувахме да шофираме, тъй като via ferrata беше между 45 и 60 минути.

След кратък инструктаж, първата обиколка се качи в планината. Още след първите стъпки върху железните закачалки гледката беше поразителна. Трябва обаче да се освободите от замайване в турнето за начинаещи, което е оценено с C/D. Тя ни доведе до Белведере през ферата в Накс и ни възнагради на върха с прекрасна панорамна гледка и много слънце.

Ако се чувствате малко несигурни по време на пасаж, Хари винаги е бил там и на третия ден той също ни осигури с въже в трудна точка с надвес. За да могат всички участници да се насладят на обиколката и красивите гледки в най-голяма степен.

По отношение на пейзажа, моят акцент определено беше второто турне, на което стартирахме от една очарователна приказна гора в Сайон и се изкачихме до височините недалеч от водопад. Гледката по пролома във втората част на виа ферата беше просто зашеметяваща и винаги имаше достатъчно железни скоби, за да можете да стоите удобно между тях.

Ако нямате достатъчно след 3-те дни, можете да добавите четвърти ден към него.

В петък беше предложено допълнително турне за начинаещи за всички, които не са имали шанс преди. Цената на едно турне беше 95 швейцарски франка.

Туристическите турове

Като цяло взехме участие в три преходи през седмицата в допълнение към трите обиколки с ферата.

Първият ни отведе до Тиеш с туристически водач Ани. Започнахме с автобуса, чиято спирка е недалеч от спортния клуб, и шофирахме около 20 минути до края на линията. Пътуването с автобус е включено в картата на Explorer.

Пристигнал в края на линията, той се изкачваше постепенно нагоре - за кратко над асфалтова пътека, след това над утъпкана пътека, осеяна с корени и малки камъни. Около половината път нагоре успяхме да се удивим на първия малък водопад, преди да продължим нагоре по дървени и земни стълби. Пътеката криволичеше точно до историческия Бисе (някои водопроводни тръби, използвани и днес за напояване на селското стопанство в швейцарския кантон Вале).

След още един стълб и няколко водопада, успяхме да се насладим на нашите сандвичи с обширен пикник в долината Тиеш. Пътят обратно ни върна до първия водопад и след това по Бисе обратно до спортния клуб. По маршрута имаше няколко възможности за скъсяване и връщане с автобус и/или една от планинските железници.

Въпреки мехурите по краката ни, просто обикнахме обиколката твърде много, за да спрем по-рано.

Тъй като обиколката във вторник беше толкова приятна, отново се присъединихме към Ани в четвъртък сутринта (5:15 ч.) За обиколката на изгрева. С фенерче в багажа тя ни приветства в радостно очакване на около 500 м изкачване нагоре по местната планина - първо по течението, покрай Lac de Chermignon и по-късно под кабинковия лифт към платото за гледане.

Веднъж на върха, тя разопакова чаши, чайници и ябълки и кайсии, които беше оседлала за нас. С топъл чай в ръка се насладихме на невероятно красив изгрев - ранното ставане определено си заслужаваше! Малко след 8 часа се върнахме навреме за закуска.

След обиколката на изгрева, много искахме да тръгнем на ледника Moiry с туристически водач Том. Тази обиколка беше част от специалния поход.

След пристигането ни обратно в спортния клуб бързо направихме няколко хляба, преоблякохме се веднъж и потеглихме около 1,5 часа до мястото за срещи на паркинга пред язовира. Оттам около 30 души започнаха похода.

Маршрутът също беше красив по отношение на пейзажа. Той водеше от водоема за кратко по широка чакълеста пътека, по-нататък по тесни пътеки - понякога стръмни, понякога равни - и завършваше на билото, което ни доведе до малко преди ледника (около 700 м). Имахме слънчев, топъл ден с лек вятър, толкова идеален за тази обиколка.

Тъй като сутрешната обиколка на изгрева вече изискваше около 500 метра надморска височина, бихме искали малко повече време за почивки, но и други участници биха искали малко повече време да правят снимки и да се наслаждават на красивите околности, защото пътеките бяха твърде тесни и изискващи да могат да ги усвоят мимоходом.

Храната

Каква би била хубавата ваканция без добра храна?!

Следователно за закуска имаше голям бюфет с всичко, което сърцето ви желае - различни пресни хлябове (в деня на отпътуване и малки кифлички), наденица, сирене, яйца, плодове, мюсли, мляко (също без лактоза или соево мляко) и голям избор от сладки и обилни спредове (включително хумус - който с домати и краставици се превърна в моя абсолютен фаворит за претъпканите обяди, които ни позволиха да мажем всеки ден за пикници по време на нашите обиколки).

Вечерята беше също толкова разнообразна и се състоеше от 4 ястия на ден. По-специално супите винаги бяха супер вкусни и в по-големи версии щяха да ми служат за вечеря. Най-добре изгорете колкото се може повече калории по време на обиколките, за да има достатъчно място за вечеря:-)

Къщата и стаите

Отделна глава беше посветена на хотела и неговата история във вторник вечерта като част от информационната вечер на Уолис и Кранс Монтана. Той има дълга традиция и стаите в къщата са максимално верни на оригинала. Уелнес зоната и терасата на покрива обаче са добавени по-късно и са ултрамодерни със своите стъклени фасади.

Имахме стая с балкон и самостоятелна баня на третия етаж и се наслаждавахме на красива гледка към планината. Бях изненадан, че имахме приятни температури в стаята дори при външна температура от 30 ° C без климатик.

Стаите са опростени, вратите и прозорците леко скърцат при отваряне и затваряне, но според мен стаята е напълно адекватна.

Тъй като нашата стая беше над бара, за съжаление беше последната вечер твърде силна, за да спим с отворен прозорец. Подозирам, че в „некоронни времена“ няколко вечери ще бъдат по-общителни и следователно малко по-силни. Така че като предпазна мярка, съберете тапите за уши, ако имате подобен лек сън.

Долния ред

Беше прекрасна, разнообразна почивка и имаше още много за откриване. Тези, които обичат да са сред природата, ще намерят идеалното място тук и с много добро съотношение цена-качество. Целият екип се стараеше всеки ден, за да ни даде страхотна ваканция - много благодаря за това!

Изпратете ни вашите спомени от ваканцията

Тук публикуваме вашите доклади за пътуване. Ние ще ви възнаградим за вашите усилия с ваучер за пътуване от 75 EUR. Изпратете ни кратко имейл за това коя дестинация за почивка бихте искали да напишете и ние незабавно ще се свържем с вас, за да изясним подробностите.