2-ра размяна на учители през март 2016 г.

Обмен на учители за задълбочаване на образователното сътрудничество

размяна

между Хамбург и Якутск

Част 1 в Якутск: 02.03. - 12.03.2016г

Участващи училища в Хамбург:

Училище Gyula Trebitsch Tonndorf, Christianeum, гимназия Имануел-Кант, STS Barmbek

От 02.03. - 12.03.16 г. се проведе втората размяна на учители като част от образователното сътрудничество между Хамбург и гимназията Sacha в Якутск. Следващият доклад за пътуването се състои от впечатленията на 8-те участници, 4 от които са били в Русия за първи път и нямат познания по руски език. Вдясно на снимката групата от Хамбург след почти 24-часовото пътуване с домакините си. В средата директорката от Sacha-Gymnasium.

1. Изходящ полет с отклонения - Хамбург-Москва-Иркутск-Нерюнгри-Якутск

Силен снеговалеж в Москва, самолетът от Москва закъснява с 2 часа. На гишето на Aeroflot ни казват, че самолетът от Хамбург не се чака в Москва. Следващият самолет за Якутск тръгва чак в петък, но е напълно резервиран. Но има възможност да летите до Якутск през Новосибирск, пристигане там в петък сутринта в 3:30 сутринта. Алтернативата би била да се върнете у дома и да опитате втори път в събота. Групата ни вече е завършена и всички сме съгласни, че не искаме да се прибираме отново. Служителят на гишето на Аерофлот вече е намерил друг вариант, Москва - Иркутск - Нерюнгри - Якутск. Пристигане там в четвъртък в 19.45 ч. Местно време. Така че губим само четвъртък. Решението е взето, ще бъдем презаредени. От Иркутск ще летим до Якутск със самолет Якутия, 5½ часа с междинно зареждане в Нерюнгри. Изследванията в интернет показват, че ще изминем разстоянието с витлов самолет от типа Bombardie. Приключението може да започне.

Полетът до Москва премина гладко. Приятно прекъснато от сандвич и питие, времето се прекарва с оживени разговори, интересно четене или просто размишляване за предстоящите преживявания. При дъжд и плюс 3 градуса кацаме в Москва. Следите от снежния хаос от сутринта все още се разчистват. Планини сняг се трупат навсякъде. Обичайното сериозно и донякъде неприветливо изглеждащо лице зад прозореца при паспортния контрол ни позволява да влезем в Русия, без да питаме. Сега 4 от нас са за пръв път на територията на Руската федерация.

14 600 рубли, които получавам за 200 евро на борсата, ви дават представа за мащаба на икономическата криза. Поведението на руснаците в полет очевидно не е засегнато от това досега. Зоните за чакане пред портите са добре запълнени и дестинации като Санкт Петербург, Новосибирск, Владивосток и Мурманск дават представа за разширяването на Русия във всички посоки. Времето до следващия полет до Иркутск се преодолява със студена бира и лека закуска. След потна обиколка между Gate 2 и Gate 20, причинена от грешка на таблото на дисплея, ние сме откарани с автобус до машината в Иркутск. В сравнение с Airbus 320, пространството за краката в почти напълно заетия Boeing 737 едва ли позволява удобна поза в седнало положение.

След почти 6 часа полетно време с вкусна вечеря, кацаме в четвъртък, 3 март. в 8:40 ч. местно време в Иркутск, Париж на Сибир. За съжаление езерото Байкал не се виждаше от самолета, но за щастие всички куфари дойдоха с нас. За 300 рубли всяка от тях след това ще бъдат оставени в багажното отделение. Една много приветлива и съвестна дама ни позволява един по един да влезем в нейното царство и насочва куфарите към определените места на металните рафтове. 3,5 часа в Иркутск ни предстоят. Галина и Ралф са посрещнати от племенника си и решават да отклонят до езерото Байкал. Предприемчив таксиметров шофьор вижда 6 дезориентирани и донякъде уморени чужденци, които стоят пред летището и усеща шанса си за малко допълнителни доходи. Той предлага едночасова обиколка на забележителностите на Иркутск на цена от 500 рубли. Съгласни сме, той бързо взима колега и при -9 ° по Целзий две коли сутринта карат до Иркутск.

Скоро става ясно, че Иркутск няма нито едно архитектурно лице, а по-скоро има различни лица. Стари дървени къщи от 19 век с красиви резби стоят до полуразрушени сгради, чиито предишни функции не са разпознаваеми. Манастирите, които не крият своето богатство, стоят в непосредствена близост до полуразрушени фабрични сгради. Между тях се издига съветска сглобяема сграда, в която от десетилетия не се влива нито една рубла. Накрая стигаме до Ангара, широка, бързо течаща река - идваща от езерото Байкал - с кристално чиста вода, която позволява гледка към дъното на реката. Чисто очарование! След това обратното пътуване до летището. Иркутск - Парижът на Сибир? Не! Иркуск - оживен, многостранен руски град в Сибир! Да! Струва си да погледнем още по-внимателно. (Дитрих Уолч)

В 11:00 ч. Можем да се регистрираме за последния етап от пътуването. Все още има някакво объркване на гишето, тъй като разрешеното тегло за куфари в авиокомпанията Yakutija е само 20 кг, а някои от нас имат 23 кг, разрешени в Аерофлот в куфара си. Освен това всички наши данни трябва да бъдат въведени отново от нещастната дама на гишето. С необходимото спокойствие и търпение всичко се изчиства и отиваме в зоната на тръгване. Автобусът ни отвежда до малък пистолет за вентилатор, който е малко пуст на пистата.

Нашата спирка на летище Нерюнгри по пътя от Иркутск до Якутск е като пътуване назад във времето до 50-те и 60-те години на миналия век. Залата на летището се намира в уютна малка къща без компютър или цифрови везни, където всички се познават. Присъствието на група учители от Германия на това място, което нашите нерускоговорящи участници просто преведоха като „никъде“, предизвиква известно учудване. Проверката за сигурност преди повторно влизане в самолета се извършва в съответствие с най-високите международни стандарти и единият или другият от нас не е склонен да извади последната монета от джоба си, след като издава няколко пъти звуков сигнал. И в Нерюнгри всичко работи по ясни правила. Успокояващо.

В 19:40 ч. Местно време кацнахме по график при минус 20 ° C на летище Якутск. Куфарите също намериха пътя си до Якутск. Колегите домакини ни поздравяват, водени от директорката на гимназията Валентина фон Сача. В плетеница от езици на руски, якутски, английски, немски с помощта на ръцете и краката се извършва разделението между приемащите семейства и след шофиране през красивия, мразовит и заснежен Якутск вечерта започва първата вечер в семейството, което донякъде се дължи на дългото пътуване е по-кратък, дори ако биоритмът не иска да го разбере напълно, поради разликата във времето да си легнете в 14:00 ч. Хамбургско време.

2. Якутск - впечатления от град в Далечния изток със специален нюх

Град Якутск през зимата е нещо много специално! Изглежда много ярко и празнично поради бялото великолепие. Всяка сутрин при -15 ° C обичам да се разхождам до училище или просто през града. Наслаждавам се на слънцето, въздуха и звуците на снега под ботушите ми. (Галина не се тревожи)

Повечето автомобили идват от Япония, почти всички с десен волан (десен волан). По отношение на населението има доста коли и съответно малко места за паркиране. Поради замръзналата земя, повечето пътища са в лошо състояние, така че повечето превозни средства имат пукнатини в предното стъкло и хлъзгавите пътища направиха много за вдлъбнатините в тялото. Имам чувството, че шофьорите карат съвсем безопасно. Местният обществен транспорт се поема от малки автобуси, които се движат постоянно, не видях разписание. Пътуването обикновено струва 20 рубли, няма билети. (Макс. Rode)

Най-студеният град в света, през декември/януари температурата често пада под минус 45 ° C, очевидно взема предвид учителите от Хамбург. С дневни температури около минус 15 ° C, той вече показва пролетен вид от гледна точка на нашите якутски домакини, слънцето често грее и сухият континентален климат прави студа поносим. Ледените скулптури в центъра на града недвусмислено показват, че студът е постоянен гост в този район на вечните замръзвания през зимните месеци. Това се потвърждава и от тръбопроводите за газ и вода, които се движат над земята навсякъде в града и придават на градския пейзаж самото му докосване.

3. Чиста природа - бизонен резерват, скала Лена и изследователски пункт "студено място"

Бях много впечатлен от нашите екскурзии сред природата и особено пътуването до скалите Лена. Часове на шофиране по замръзналата Лена, пещерни рисунки върху скалите, незабравима гледка от скалите на Лена, никога няма да забравя всичко това! (Галина)

В края на тези много интересни обяснения за живот в хармония с природата и климатичните и географски условия, слънцето ни изпраща специален вид знак.Екскурзиите в околностите на Якутск, придружени от учителите от гимназията в Саха са едни за всички участващи Обогатяване, създаване на споделен опит и по този начин насърчаване на взаимното разбирателство. Освен това те предлагат редица отправни точки, свързани със съдържанието, за бъдещи проекти в обмен на ученици и учители. Всички сме впечатлени от високото ниво на ангажираност, проявено от колегите, които ни придружават от гимназията в Сача.

4-ти. Якутски традиции - От пиене на вода и танци в транс

Познаването на якутската култура играе важна роля по време на нашия престой. Преподавателите от гимназията в Сача ни дават представа за местните форми на спорт, състезания и движение. Традиционните форми, които отразяват тясната връзка с природата, са ни представени и от учениците: „Питейна вода“, задача за мобилност и баланс с един крак, оставя специално впечатление.

Преподават се и специфични форми на борба и борба. По-специално кръговите танци са неразделна част от физическото възпитание. Един ученик ни представя танц, придружен от пеене и ни е позволено да го танцуваме заедно с ученици и учители. Кръговите танци също играят важна роля на ежегодния фестивал за лятното слънцестоене „Ysach“, те се танцуват в големи групи в продължение на няколко часа и се комбинират с изпети части от великия епос „„ Oloncho “, който съдържа якутски истории. Якутите описват танците в продължение на няколко часа като вид транс, който обаче не е искал да влезе по време на нашите опити.

Запазването на тези ритуали изглежда е основна грижа на всички поколения, което беше особено интересно за нас. Връзката между двигателните умения и познанието също играе естествена и следователно впечатляваща роля за нас. Упражненията за сръчност и ловкост се извършват и с учениците в началното училище, например по време на учебните уроци. Децата с гордост представят своите необикновени способности в игрите за двигателни умения, изработени от дърво. Бързо става ясно, че ние изоставаме далеч от тях в тези области. (Джулия Клемър)

Много съм впечатлен от отвореността на учениците не само към собствената им култура, но и към руските традиции. Така че можем да видим трансформация в рамките на два дни. Един ден ще ни бъдат показани изпълнения на якутския епос „Олончо“ в традиционни якутски костюми с традиционните звуци на еврейската арфа. А на следващия ден цялото училище се облече в руски костюми и отпразнува „Празника на маслото“ (зимно сбогуване) с традиционно пеене, танци и ядене на палачинки. (Галина)

5. Гимназията Сача - специален вид училище

Гимназията в Сача насърчава заниманието с якутския език и култура. Уроците се провеждат в Якут от първи до четвърти клас и на руски език от пети клас нататък. Впечатляващо е да видиш как учениците от четвърти клас рецитират якутско стихотворение и го анализират в якутски, а в пети клас стихотворение от Есенин се обсъжда на руски.

Английският и немският се предлагат като чужди езици. На немски език учениците са подготвени за немска езикова диплома. Специалното популяризиране на якутския език и култура и европейската ориентация, не на последно място образователното сътрудничество с Хамбург, правят гимназията Сача популярно училище в Якутск. Директорката Валентина Софронеева отчита с притеснен поглед годишния прилив през седмицата за регистрация през февруари. При температури до минус 40 ° C родителите на деца в училищна възраст стоят на опашка в колите си денем и нощем пред училището, за да получат желаното място в училището. Можем да се убедим, че работата в гимназията в Сача е приятно предизвикателство и за учителите, в продължение на няколко дни при посещения в клас и по уроци по спорт, немски език и физика. Това е специално преживяване както за учители, така и за ученици. Обменът на методология, дидактика и образование предлага голям потенциал за развитие на образователното сътрудничество между гимназията Sacha и Свободния и ханзейски град Хамбург.

6-то. Параолимпийски център за адаптация и училище за зрително увреждане - перспективи за по-нататъшно сътрудничество

Посещаваме Центъра за адаптация, който е специализиран в обучението на хора с физически и психически увреждания. Той предлага възможност за практикуване на спорт на ниво изпълнение, като го адаптира към физическите ограничения. (Джулия)

Центърът се интересува от въпроса за включването в спорта и образованието. По време на последното ми посещение през август 2015 г. докладвах за приобщаващата хандбална лига Freiwurf Hamburg и предложих възможно сътрудничество в тази област. Ръководителят на центъра споменава, че центърът също започва да мисли за изграждането на приобщаващ отбор по волейбол. Тя се интересува много от сътрудничество в тази област. Възможно е сътрудничеството да бъде засилено като част от проекта за обмен на студенти „Да бъдеш различно обединени“, планиран за май. Последващо посещение в интернат за деца и юноши с увредено зрение и слух показва конкретни подходи за сътрудничество, не само за обмена през май.

Например, хора с увредено зрение с различни увреждания тренират тук със завързани очи „флорбол“. Адаптацията предлага възможност за равни възможности. Топката, снабдена с акустичен сигнал, се търкаля, хвърля или хвърля в противниковата врата от атакуващия отбор в тази игра за хвърляне на цели. Можем сами да изпробваме този спорт, което е много специално преживяване за нас поради загубата на контрол. (Джулия)

7-ми. Заключение и благодарности

Второто посещение на група учители от Хамбург в гимназията Sacha в Якутск беше изключително обогатяващо и незабравимо преживяване за всички участващи. Гостоприемството и желанието за сътрудничество на колегите от Sacha-Gymnasium са поразителни. Това сътрудничество е особено ценно в политически и икономически труден момент. Хетерогенността на групата участници в Хамбург по отношение на училищата, възрастта и опита на Русия значително обогати срещата в Якутск. Особено бих искал да благодаря на Германско-руската фондация за младежки обмен за финансовата подкрепа на срещата, училищните администратори на училището Gyula Trebitsch, областното училище Barmbek, гимназията Immanuel-Kant и Christianeum за предоставеното на учителите свободно време за участие в обмена и, разбира се, на колежа на Гимназия Саха за страхотния прием и незабравимата програма в Якутск. Очакваме с нетърпение ответното посещение през есента на 2016 г.